Foto boven: Eén van de vele typen lorries van de RDM voor rail-transport, voorjaar 1951 in de Scheepsbouwloods. Omschrijving: Bronnen:– 1902-1952, Een Halve Eeuw “Droogdok”
Lees meerFoto boven: De opstapwagen van rond 1970, voor vervoer van personen en klein materiaal op het uitgestrekte bedrijfsterrein. Omschrijving:.. Bronnen:–
Lees meerFoto boven: Tanker m.s. Telena (RDM-100) in aanbouw bij Scheepswerf Nieuwe Waterweg met de bok “Schiedam II”. Scheepswerf: Nieuwe Waterweg (NW), RDM. Schipper: H. van Aperloo.Hefvermogen: ±
Lees meerFoto boven: De drijvende bok “Schiedam I” bij een schip langszij. Scheepswerf: Nieuwe Waterweg (NW), RDM. Schipper: A. van DijkHefvermogen: ± 10 ton.Hoofdafmetingen ponton: –Voortstuwing: –Verdere gegevens:
Lees meerFoto boven: De hydraulische vijzelwagen KAMAG-Hubwagen Typ 1407 HS van KAMAG Transporttechnik G.m.b.H. & Co met trotse RDM’er Adrie Kleijn. Van spantenvloer tot afbouwkade.Nu inmiddels, zoals op
Lees meerFoto boven: De door Automobielfabriek Gebr. van Ginkel B.V. geleverde trekker van het type “GINAF T.F. 12, 6 x 6”. Rechts is nog net het achterschip van
Lees meerFoto boven: De autobussen van De Jongh’s Autobedrijf N.V. langs de Alwinastraat in Heijplaat, in 1963 na werktijd bij de RDM. Omschrijving:… Citaten:– www.geneaservice.nl, Het Vaderland,16-11-1939: … …
Lees meerFoto boven: Het personeelsvervoer naar en van de RDM-werf op Heijplaat met goederenwagons kwam in 1947 tot stand. Omschrijving:In 1947 legde de Nederlandse Spoorwegen een personeelstrein
Lees meerFoto boven: De zogenaamde “Gangmaker”, een benzine-locomotief van Orenstein & Koppel, rond 1924 bij de RDM. Omschrijving:De RDM had uiteindelijk ongeveer 4 km spoorrails op haar
Lees meerFoto boven: 30-7-1930. De bedrijfsbrandweer van de RDM in actie. Meer informatie volgt t.z.t. Foto’s: Stadsarchief Rotterdam.
Lees meer