Foto boven: 24-8-1956. De touringcar van de RDM voor het vervoer van opdrachtgevers, gasten, e.d.
Lees meerFoto boven: Twee stoomhijskranen, rijdende op rails, rond 1910 in bedrijf bij de RDM. Omschrijving:Voor stoomkranen werden kleine snel lopende machines toegepast, die door een of
Lees meerFoto boven: De nieuwe drijvende bok “Bison” (1910) wordt hier beproefd bij een schip in het dok. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam. Tonnage: 55 m3, 275 twvp. Hoofdafmetingen
Lees meerFoto boven: De drijvende bok “Zwaan” uit het boek “Le Port De Rotterdam” Edition 1924. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam. Tonnage: 73,40 ton, 130 twvp. Hoofdafmetingen ponton: L =
Lees meerFoto boven: De drijvende bok “Roerdomp” (1920), uitsnede van Foto 1 hieronder. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam. Tonnage: ca. 50 ton, 130 twvp. Hoofdafmetingen ponton: L = 15,40 m,
Lees meerFoto boven: 13-10-1965. Nieuw voorschipsdeel in de takels van bok “Moa” (1) (RDM-105) voor vrachtschip m.s. “Moerdyk” (RDM-315). Scheepswerf: NW/ RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam. Tonnage: ca. 50
Lees meerFoto boven: 22-9-1927. De fietsenbergplaats/ stalling van de RDM. In de Mijdrechtstraat, waar het Vestaplein overgaat in de Vestastraat, had je “Ekko Smit”, de fietsenmaker.
Lees meerFoto boven: Vier moderne 12 tons kranen met een magnetische hefinrichting voor de Scheepsbouwwerkplaats. Nieuwe kranen voor S. werkplaats.In de pediode van half maart tot eind
Lees meer