Foto boven: De Dokhaven van de RDM in mei 1904, met in het “Prins Hendrik Dok 2” de Duitse vijfmaster bark “Potosi” uit Hamburg met op
Lees meerFoto boven: Het nieuwe ertsschip s.s. “Grängesberg”. Dit 6749 brt metende ertsschip (L x B x H x d = 138,83 x 18,87 x 10,74 x
Lees meerFoto boven: Het vrachtschip s.s. “Santduo”, in het najaar van 1903 in het latere Prins Hendrik Dok 1 van de RDM. Het 2009 grt vrachtschip (L
Lees meerFoto boven: De door een aanvaring gehavende schepen s.s. “Gelderland” en s.s. “Widgeon”, beiden gerepareerd door de RDM. De foto’s zijn gevonden door Corrie van Oosten (†
Lees meerFoto boven: 28-6-1967. Het vertrek van de sleuvengraver “BAR 279”. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Brown & Root, Houston. Tonnage: 8688 dwt. Hoofdafmetingen: L = 92 m, B = 27 m, H = 7,5 m. Voortstuwing: Geen. Verdere
Lees meerFoto boven: 5-3-1965. Vrachtschip m.s. “Moerdyk”, het laatste conventionele vrachtschip van de Holland-Amerika Lijn aan de afbouwkade. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Holland-Amerika Lijn, Rotterdam. Tonnage: 11127 brt, 5920 nrt, 12500 dwt. Hoofdafmetingen: Loa =
Lees meerFoto boven: De RDM kreeg opdracht voor het herstel van een roerschade aan het Griekse vrachtschip “Miss Marietta”. “Miss Marietta” na forse handelingen weer op het
Lees meerFoto boven: 15-11-1955. Proefvaart Tanker s.s. “Kara” (1955) van N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona” (Shell Tankers), Den Haag. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12146 brt,
Lees meer