Foto boven: 29-9-1981. Liberiaan “Golar Arrow” ex “Sigtone” (1966) langs kraanbaan 13, met “Dockyard VI” (RDM-336) en de “Ostrea” (RDM-351). Meer info volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: Bij Boele in Bolnes, werd door RDM specialisten het achterstevenvlak van het vrachtschip “Forthbank” gefraisd. Afdeling Reparatie actief in het buitenland.De activiteiten van onze afdeling
Lees meerFoto boven: 14-1-1981. “Docealfa” in dok 9. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 2-2-1981. Het herstel van de aanzienlijke stormschade aan de bulkcarrier “Challenger” bij de RDM. RDM herstelde stormschade “Challenger”. Een karwei dat zeer zeker vermeldt dient
Lees meerFoto boven: 16-4-1981. Diverse stellingen bij het achterschip van het in Dok 10 liggende m.s. “Bonnieway”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 29-9-1981. Het Griekse “Atlantis” ex “Hamlet Beatrice” in dok 9. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 11-6-1981. Indokken van het Britse “Anco Sceptre” in dok 8. Bron: ShipSpotting. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 28-4-1981. “American Accord” in dok 8. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: Het containerschip “TFL Liberty” van de rederij Timur Carriers (Pte) Ltd., New Zealand, in dok. Twee TFL zusterschepen kregen 120 ton meer bunkercapaciteit.Het containerschip
Lees meerFoto boven: De Griekse motortanker “John” kwam in 1980 naar de RDM voor o.m. een reparatie van de hulpwaterpijpketel. Hulpwaterpijpketel m.t. “John” grondig gerepareerd.De Griekse m.t.
Lees meerFoto boven: 20-7-1980. Zelfheffend werkplatform “Interfon” van D. Verstoep in de Dokhaven van de RDM. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 14-5-1980. Pijpenlegger “Flexservice I”, Willemstad in dok 8. Is ex “Ravensworth”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 27-7-1980. “Atlantic Bounty” ex “Dalsland”, ex “Eric K Fernstrom”(1971) aan Kraanbaan 13 met huidschade. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 10-7-1980. Van het Griekse m.s. “Astrapi” (1965 Japan) werd het voorschip ingekort. Gedaanteverwisseling van OBO carriers “Astrapi” en “Anemos”.De Griekse OBO carriers “Astrapi” en “Anemos”
Lees meerFoto boven: 11-9-1980. In dok 8 ligt het Amerikaanse schip s.s. “American Leader”, met langs de kraanbaan Cargo schip “Mecis Pioneer” en m.s. “Kordofan”. Op
Lees meerFoto boven: 6-6-1979. “TFL Prosperity” nog aan de kraanbaan in het water. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 12-2-1979. “Point Clear” langszij dok 7 met daarin “Dolfijn”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 9-2-1979. In dok 3 “Khian Star”, en m.s. “Dockexpress” in dok 8. Meer informatie is er even niet.
Lees meerFoto boven: 16-2-1979. De Liberiaanse bulkcarrier “Golden Alliance” kwam naar onze werf met een flinke aanvaringsschade. “Golden Alliance” voor spoedreparatie aan de werf.De Liberiaanse bulkcarrier “Golden
Lees meerFoto boven: 9-2-1979. m.s. “Dockexpress 10” in dok 8. Gebouwde bij: Verolme Scheepswerf Heusden N.V. Bron: Marhisdata Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 20-3-1978. Boegsectie van een Nedlloyd ro/ro schip, klaar voor vervoer, onder aan helling 8. Hoogwaardige sectiebouw voor ro-ro’s van Nedlloyd.Onze afdeling Scheepsnieuwbouw & Offshore
Lees meerFoto boven: 1-9-1981. De snijkopzuiger “Simon Stevin”, alias “Camel”. RDM bouwt de gecompliceerde vitale delen voor snijkopzuiger “Camel”.Stevin Baggeren B.V. heeft zoals bekend eind februari jl.
Lees meerFoto boven: 18-9-1978. Griekse in ’77 in Japan gebouwde m.s. “Parakopi” wordt uitgedokt uit dok 9. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 26-01-1978. s.s. “Nedlloyd Delft” ligt voor onderhoud in dok 10 van de RDM. Omschrijving:Rond 1978 onderging Containerschip s.s. “Nedlloyd Delft” een dokbeurt in dok
Lees meerFoto boven: 16-11-1978. Italië (1977) m.s. “Espresso Special” Oostzijde middensteiger. Meer info zoeken we op.
Lees meerFoto boven: Britse m.s. “Benlawers” van 28-9 tot 3-10-1978 in dok; later als “Singapore Globe Express”. Bron: Shipsnostalgia. Meer informatie volg t.z.t.
Lees meerFoto boven: 3-11-1978. De Noorse tanker “Belcargo” (BP) in dok 10 van 2-6 oktober. Bron: ShipSpotting. Meer info volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 11-8-1978. In dok 8 de Griekse tanker “S.T. Asimi”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: Het Griekse “Akademos” in dok 10 van 25/9 tot 29/9/1978. Meer info volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 11-7-1977. De Noorse tanker “Team Castor” kwam bij de RDM met een flinke huidschade aan de achtersteven. Huidschade “Team Castor” supersnel gerepareerd.De Noorse motortanker
Lees meerFoto boven: 4-8-1977. Kruiser “De Zeven Provinciën” (RDM-219) in dok 8. Verbouwing ex Hr. Ms. “De Zeven Provinciën” een stuk vakwerk eerste klas.“Nu vandaag het
Lees meerFoto boven: 20-1-1977. Bodemschade Griekse OBO carrier m.s. “Annitsa Carras” in dok 9. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 3-10-1976. Hr. Ms. “Tydeman” kraanbaan 4. Bron: Onze Marinevloot. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 17-11-1956. s.s. “Helencrest” met huidschade in de flank in dok bij de RDM. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 10-4-1976. Dok 8 met de Liberiaan m.s. “Sentinel” (1955) in Götenburg gebouwd. Meer informatie gaan we naar opzoek.
Lees meerFoto boven: 8-1-1976. De ertstanker m.s. “Sea Lion” die omgebouwd gaat worden tot een gecombineerd kraanschip-pijpenlegschip. Opdracht tot ombouw van de “Sea Lion”. Onlangs verkreeg Wilton-Fijenoord in
Lees meerFoto boven: 22-5-1976. Noorse m.s. “Ross Head” v/h “Mirafiori” (1967)(Italië) in dok 10. OBO-carrier “Ross Head” liep flinke bodemschade op.De Noorse OBO-carrier “Ross Head” (88.712
Lees meerFoto boven: 2-12-1976. Kraanschip/ Pijpenlegger “Orca” ex Zweedse OBO carrier “Soya Atlantic (1954) in ’72 verbouwd tot kraanschip. Op de achtergrond het Noorse kraanschip “Sarita”.
Lees meerFoto boven: De bulkcarrier “Capirona” had een flinke bodemschade opgelopen op koraalriffen in de Caraïbische Zee. Reparatie “Capirona” een uitstekend karwei.De bulkcarrier “Capirona” (26.000 dwt) werd
Lees meerFoto boven: 25-8-1976. De bulkcarrier m.s. “Capetan Tassos” kreeg bij de RDM nieuwe schroefas. Bulkcarrier “Capetan Tassos” kreeg nieuwe schroefas. De Liberiaanse bulkcarrier “Capetan Tassos” (39.395 dwt)
Lees meerFoto boven: 24-1-1975. Het plaatsen van de kraanarm aan boord van het kraanschip “Blue Whale”. Werfactiviteiten in beeld.Vrijdag 24 januari 1975 werd met behulp van twee
Lees meerFoto boven: Augustus 1976. Dok 9 m.s. “Amstelmolen”, Dok 10 m.s. “Cis Brovig” en aan kraanbaan 13 m.s. “Snestad”. In dok 9 ligt de bulkcarrier
Lees meerFoto boven: 1-8-1976. Bulkcarrier “Achilleus” (Griek) in dok 8. “Uppland (Zweden) er naast. Meer info volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 28-2-1975. Het afmeren langs kraanbaan 4 van het Noorse kraanschip “Sarita”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: “Dok 10” van de RDM wordt door zes sleepboten naar het grote Verolmedok in de Botlek gesleept. Dok moet dokken.Al heel vroeg in de
Lees meerFoto boven: 21-7-1975. Zeesleper/ IJsbreker “Gektor” in dok 7, gebouwd bij IHC in Amsterdam. Kombuispraat: De Russische ijsbreker/sleepboot “Gektor”.Gebouwd in 1974 bij IHC Verschure te Amsterdam. Bouwnr.
Lees meerFoto boven: De erts/ olie tanker “Santos”, die door Boele omgebouwd werd tot het kraanschip “Ocean Builder 1”. Omschrijving:De RDM bouwde en plaatste een 2.000 tons
Lees meerFoto boven: 13-8-1975. “Linghu” in Zweden gebouwd als “Minoru”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 21-3-1975. Het bevoorradingsschip m.s. “FSB 01”, ex bulkcarrier “Overseas Courier”, afgemeerd bij de RDM. I give you the name…Bruisend stroomde zaterdag 1 februari
Lees meerFoto boven: 19-8-1975. m.s. “FSB 02” v/h Zweedse “Nordland” verkocht naar Griekenland met een nieuwe naam “Archipelagos”.
Lees meer