Foto boven: 21-3-1933. Scheepswerf NW. Schroef en roer van s.s. “Mina Borthen”. Verdere informatie ontbreekt.
Lees meerFoto boven: Het Noorse s.s. “Flint 2” in Dok 2, en in Dok 1 de “Tijgerhaai”. Bronnen: Zwart/ Wit afbeeldingen en tekst uit het boek
Lees meerFoto boven: 22-10-1956. Zeeschip “Verona” uit Oslo ligt aan de kade bij de RDM.
Lees meerFoto boven: 1915-1919. s.s. “War Expert”, uitnemen van de heating-coils bij de RDM/ NW met bok “Schiedam I”. Bron: Stadsarchief Rotterdam.
Lees meerFoto boven: Schets van Paul Kerrebijn. Bron: Stadsarchief Rotterdam.
Lees meerFoto boven: 30-3-1955. Het passagiersschip s.s. “Willem Ruys” in dok 8. Omschrijving: Reparatie achtersteven, verdere gegevens omtrent de uitgevoerde dokbeurt aan de “Willem Ruys” rond 1955 ontbreken.
Lees meerFoto boven: Kraanponton “Hercules” (RDM-319), in 1967 door de RDM voor Brown & Root in Houston gebouwd. Offshore-opdracht; RDM en Wilton verbouwen “Hercules” en pijpenlegger “L.B.
Lees meerFoto boven: 17-7-1969. “Martha Theriot” het eerste van 2 Zeeslepers aan dek van de “Atlas” (RDM-316) geplaatst voor vervoer naar het Verre Oosten. Upgrade: In
Lees meerFoto boven: 5-7-1978. Onderzeeboot Hr. M. “Tonijn” in Dok 7 van de RDM. Bron: Stadsarchief Rotterdam.
Lees meerFoto boven: 21-12-1956. Mannen brengen een spoelmotorkrukas voor m.s. “Sibajak” naar zijn plek. Citaat: In 1934 was er bij de RDM een verbouwing aan m.s.
Lees meerFoto boven: 15-11-1952. Heijsehaven vanaf Dok 8 de ligplaats van het Koninklijke jacht “Piet Hein”. Citaat: Ricardo Mennes: De Piet Hein heeft ook in de
Lees meerFoto boven: De veerpont “Prins Willem Alexander” in een NW-dok voor de plaatsing van een dooskiel. Millimeterwerk op de NW. In de eerste helft van de maand
Lees meerFoto boven: Hr. Ms. onderzeeboot “Tijgerhaai” (RDM-321) ging naar de RDM voor een 3e traps onderhoudsbeurt. Omschrijving: Hr. Ms. “Tijgerhaai” was een Nederlandse onderzeeboot van de Zwaardvis-klasse.
Lees meerFoto boven: Een vertrouwd beeld, het Noorse motortankschip “Dundrum Bay” bij de RDM aan de ketting gelegd. Noorse zeesleper “Herkules” maakt einde aan slepende geschiedenis; “Dundrum
Lees meerFoto boven: Als 32.000 tons Griekse bulkcarrier m.s. “Mary Elisabeth” in volle zee. Afd. Reparatie bouwt Griekse bulkcarrier om tot voorraadschip voor PSF. Onze afdeling Reparatie heeft
Lees meerFoto boven: Het Griekse passagiersschip s.s. “Ellinis” van de Chandris Line kwam eind 1974 voor reparatie en onderhoud naar de RDM. Omschrijving: Het Griekse passagiersschip “Ellinis” van de
Lees meerFoto boven: 18-2-1975. Langs kraanbaan 1 liggen een frame en giek voor een nieuwe kraan klaar voor de pijpenlegger “L.B. Meaders”. Werfactiviteiten in beeld. Op 1 mei
Lees meerFoto boven: Weer een Duitse “Magdalene Vinnen” bij de RDM in dok. Oude klant, na 50 jaar. Door een attente collega werden we opmerkzaam gemaakt op een
Lees meerFoto boven: De ombouw van de tanker “Armagnac” naar het kraanschip “Odin” bij de NDSM in Amsterdam. Kraanschip “Odin”, een reus onder de reuzen. De verbouwing van
Lees meerFoto boven: De bevoorradingstanker Hr. Ms. “Poolster” (RDM-307) meert af bij de RDM voor haar derde 4-traps onderhoudsbeurt. Deze bevoorradingstanker werd in 1964 door de Rotterdamsche
Lees meerFoto boven: De Griekse tanker “Aegean Sailor”, die problemen had met de asafdichtingen van twee vertikale ladingpompen. Retourtje Rotterdam / Las Palmas. De afdeling Reparatie kreeg onlangs de
Lees meerFoto boven: De 22.850 dwt bulkcarrier “Amorgos” onderging eind juni 1976 in dok 8 haar jaarlijkse dokbeurt. Jaarlijks onderhoud aan “Amorgos”. De 22.850 dwt bulkcarrier “Amorgos” onderging
Lees meerFoto boven: De boegschade aan het containerschip m.s “ASD Plainsman” werd bij de NW snel gerepareerd. Boegschade “ASD Plainsman” snel gerepareerd. Het 1157 dwt metende containerschip “ASD
Lees meerFoto boven: In 1977 kreeg de kraanbarge “Atlas” (RDM-316) een 2000 tons Clyde kraan. Kraanbarge “Atlas” krijgt 2000 tons Clyde kraan. Eind maart 1977 zal aan onze
Lees meerFoto boven: De pijpenbegraver “Bar 280” die in 1976 een spoedreparatie aan diverse dekwerktuigen behoefde. Spoedreparatie aan “BAR 280”. De pijpenbegraver “BAR 280” kwam eind juni 1976
Lees meerFoto boven: De Noorse tanker m.s. “Cis Brövig” kreeg, na lang opgelegd te zijn geweest, een flinke opknapbeurt in dok 10. Tanker “Cis Brövig” weer in
Lees meerFoto boven: Het Britse containerschip “City of Edinburgh” bezocht de RDM-werf in 1976. Omschrijving: De reden van het werfbezoek aan de RDM van de “City of Edinburgh”
Lees meerFoto boven: De vlet “Dolfijn” met zeilnummer 844, in 1976 gebouwd door leerlingen van de bedrijfsschool van de RDM. Omschrijving: De vlet “Dolfijn” werd in 1976 gebouwd
Lees meerFoto boven: 1-3-1977. De sleuvengraver “BAR 279” RDM-325 van Brown & Root. Sleuvengravers voor jaarlijks onderhoud in dok 8. De sleuvengraver “BAR 331” onderging in de tweede
Lees meerFoto boven: 1-8-1976. De NSU tanker s.s. “Doelwijk” (RDM-302) kreeg, na lang opgelegd te zijn geweest, een flinke opknapbeurt aan kraanbaan 1. Reparatie “Doelwijk” hoopvol karwei. De 54.033
Lees meerFoto boven: De tanker “Fina Italië” (RDM-334) kreeg bij de RDM na een jaar varen de gebruikelijke garantiebeurt. “Fina Italie” onderging garantiebeurt. De 118.000 tdw tanker “Fina
Lees meerFoto boven: De sleepboot “Husky” kwam in 1976 voor roerreparatie bij de RDM; hier het schip gezien vanuit de “Explorer”. Roer van “Husky” snel gerepareerd. De sleepboot “Husky”
Lees meerFoto boven: De RDM verrichtte een spoedreparatie aan het vier ton zware tunnelblok van de Noorse bulkcarrier “Jalta”. Reparatie tunnelblok van bulkcarrier “Jalta” in recordtijd uitgevoerd. Onlangs
Lees meerFoto boven: De Griekse vrachtvaarder “Kappa Champion” liep in 1976 een lichte aanvaringsschade op. “Kappa Champion” voor reparatie in dok 7. Het Cyprische vrachtschip “Kappa Champion” (5725
Lees meerFoto boven: De dokhaven, een altijd boeiend werfbeeld met het vrachtschip “Kingsnorth” in het achterste dok 8. Dokhaven altijd boeiend werfbeeld. Steeds weer opnieuw een leuk gezicht
Lees meerFoto boven: Het door Verolme gebouwde booreiland voor Noble Drilling Corp., waar de RDM de voeten voor leverde. Spectaculair kantelkarwei booreilandvoeten zeer vlot verlopen. Begin augustus vond
Lees meerFoto boven: 20-10-1976. Het evangelisatieschip “Logos” in dok 7. “Logos”, een oude bekende, was weer even aan de werf. De 2500 tons metende “Logos” onderging in 1970
Lees meerFoto boven: De Griekse bulkcarrier “Meltemi II” ex “Christine” die huidschade opliep. Klinkkarwei aan bulkcarrier krachtig geklaard. Begin oktober 1976 werd in dok 9 opgenomen de 9617
Lees meerFoto boven: De dokhaven, een altijd boeiend werfbeeld met het vrachtschip “Neuenfels” in het voorste dok 7. Dokhaven altijd boeiend werfbeeld. Steeds weer opnieuw een leuk gezicht
Lees meerFoto boven: De Liberiaanse tanker “Pontus” was in augustus 1976 bij de RDM met achtersteven- en roerschade. Omvangrijke roerreparatie aan Liberiaanse tanker “Pontus”. Bij de Nieuwe Waterweg
Lees meerFoto boven: De Deense tanker “Selma Dan” kreeg na een verkoopdokking en een verfbeurt de naam “Astoria”. “Selma Dan” werd na dokking “Astoria”. De Deense tanker “Selma
Lees meerFoto boven: De Noorse OBO carrier m.s. “Snestad”, die met een aanzienlijke brandschade Rotterdam binnengesleept werd. Snel herstel van brandschade aan uitlaatgassenketel m.s. “Snestad”. Met een totaal
Lees meerFoto boven: De Liberiaanse tanker “Stolt Idun” kwam voor een roerreparatie en verliet hersteld en onder Griekse vlag de werf. “Stolt Idun” onderging uitgebreide roerreparatie. Enige tijd geleden
Lees meerFoto boven: De Bulgaarse trawler “Zikonija”, in 1976 met een defecte hoofdmotor bij de RDM. Ingrijpende reparatie hoofdmotor “Zikonija”. Enige tijd geleden arriveerde aan onze werf de
Lees meerFoto boven: Hr. Ms. “Zuiderkruis” voor garantiewerk aan de werf. Hr. Ms. “Zuiderkruis” voor garantiewerk aan de werf. Het bevoorradingsschip Hr. Ms. “Zuiderkruis” werd eind juli opgenomen
Lees meerFoto boven: De onderzeeboot Hr. Ms. “Zwaardvis” (RDM-320), die in 1976 in dok 8 verbleef voor haar derde traps onderhoud. Bron: Nieuws van de RDM, september
Lees meerFoto boven: Het blussen bij de NW van de met veel rook gepaard gaande brand aan boord van kustvaarder “Anita” in 1977. Bakken water blussen brand
Lees meerFoto boven: Geheel rechts op deze foto: de sleuvengraver “BAR 331” van Brown & Root. Sleuvengravers voor jaarlijks onderhoud in dok 8. De sleuvengraver “BAR 331” onderging
Lees meer