Foto boven: De bulkcarrier “Theomana” kwam na een explosie in ruimen 4 en 5 voor herstel naar de RDM. Bulkcarrier “Theomana” voor grote ingreep aan de
Lees meerFoto boven: 12-2-1979. De bulkcarrier m.s. “Aktea” bij de RDM in dok 4 (RDM-173), met rechts “Dockexpress 10” Op de voorgrond o.a. rechts de “Waterweg I”, liggend
Lees meerFoto boven: 27-9-1980. m.s. Magnitogorsk in Dok 9 met schroef en as werkzaamheden. Russische “Magnitogorsk” voor spoedreparaties bij de RDM.Het Russische ro/ro schip “Magnitogorsk” van de
Lees meerFoto boven: 19-10-1919. s.s. “Vimeira” na reparatie. Omschrijving:Een ontploffing in één van de pompkamers veroorzaakte een grote scheepsbrand aan boord van de Engelse tanker s.s. “Vimeira”
Lees meerFoto boven: De RDM knapte een antieke stoombrandspuit op, spuit 17 van de Rotterdamse brandweer geeft weer water. RDM knapte antieke brandspuit op.Gedurende de afgelopen maanden
Lees meerFoto boven: De Griekse tanker s.s. “Panachaikon” – met een huidbeschadiging aan bakboordzijde – opgenomen in dok 9. Reparatie “Panachaikon”.Dit plaatje hierboven schoot onze fotograaf op
Lees meerFoto boven: De supertanker s.s. “Evgenia Chandris” van 210.000 dwt bij de RDM, met daarnaast s.s. “Carmania” in Dok 9. Supertanker bij RDM.Bij hoog water arriveerde
Lees meerFoto boven: De “Dockyard’s” III en V slepen op 3 februari 1969 de zwaar beschadigde Griekse tanker “Mariam”. Veel werk aan de winkel voor de reparatie
Lees meerFoto boven: Het door brand en ontploffende munitie zwaar beschadigde s.s. “Victorieux”, afgemeerd bij de RDM. Het 5.692 grt metende Franse stoomvrachtschip s.s. “Victorieux” (de Duitse
Lees meerFoto boven: Het ertsschip s.s. “Grängesberg” van Wm.H. Müller en Co. uit Rotterdam. Dit 6749 brt metende ertsschip (L x B x H x d =
Lees meerFoto boven: De Dokhaven in mei 1904, met in het “Prins Hendrik Dok 1” het vrachtschip s.s. “Helene Menzell”. Omschrijving:De mooie foto boven uit mei 1904,
Lees meerFoto boven: De Dokhaven van de RDM in mei 1904, met in het “Prins Hendrik Dok 2” de Duitse vijfmaster bark “Potosi” uit Hamburg met op
Lees meerFoto boven: Het nieuwe ertsschip s.s. “Grängesberg”. Dit 6749 brt metende ertsschip (L x B x H x d = 138,83 x 18,87 x 10,74 x
Lees meerFoto boven: Het vrachtschip s.s. “Santduo”, in het najaar van 1903 in het latere Prins Hendrik Dok 1 van de RDM. Het 2009 grt vrachtschip (L
Lees meerFoto boven: De door een aanvaring gehavende schepen s.s. “Gelderland” en s.s. “Widgeon”, beiden gerepareerd door de RDM. De foto’s zijn gevonden door Corrie van Oosten (†
Lees meerFoto boven: 28-6-1967. Het vertrek van de sleuvengraver “BAR 279”. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Brown & Root, Houston. Tonnage: 8688 dwt. Hoofdafmetingen: L = 92 m, B = 27 m, H = 7,5 m. Voortstuwing: Geen. Verdere
Lees meerFoto boven: 5-3-1965. Vrachtschip m.s. “Moerdyk”, het laatste conventionele vrachtschip van de Holland-Amerika Lijn aan de afbouwkade. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Holland-Amerika Lijn, Rotterdam. Tonnage: 11127 brt, 5920 nrt, 12500 dwt. Hoofdafmetingen: Loa =
Lees meerFoto boven: De RDM kreeg opdracht voor het herstel van een roerschade aan het Griekse vrachtschip “Miss Marietta”. “Miss Marietta” na forse handelingen weer op het
Lees meerFoto boven: 15-11-1955. Proefvaart Tanker s.s. “Kara” (1955) van N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona” (Shell Tankers), Den Haag. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12146 brt,
Lees meer