Foto boven: 19-2-1955. Tewaterlating van Tanker s.s. “Kabylia” (1955) van N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona” te Den Haag. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12097 brt,
Lees meerFoto boven: Tanker s.s. “Kalydon” (1955) van Petroleum Maatschappij “La Corona” (Shell Tankers). Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12107 brt, 18224 dwt, 23000 twvp. Hoofdafmetingen: Loa =
Lees meerFoto boven: 21-9-1954. De tanker s.s. “Westertoren” van de Nederlandse Tank- en Paketvaart Mij. te Amsterdam. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12117 brt, 18158 dwt,
Lees meerFoto boven: 6-1-1954. Proefvaart van Tanker s.s. “Esso Margarita” (1954) van Compania de Pétróleo Lago te Maracaibo. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Compania de Pétróleo Lago, Maracaibo. Tonnage: 7435 brt, 3648 nrt, 10905
Lees meerFoto boven: De tanker s.s. “Katelysia” (1954) van N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona” te Den Haag. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12143 brt, 18170 dwt,
Lees meerFoto boven: 24-01-1953. Tewaterlating “Van Linschoten” bij de RDM voor KPM Rotterdam. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Koninklijke Paketvaart Maatschappij, Rotterdam. Tonnage: 4758 brt, 2622 nrt, 4838 dwt, 8100 twvp. Hoofdafmetingen: Loa = 112,50 m,
Lees meerFoto boven: De tewaterlating van de drijvende dokdeur voor het Gouvernement van Pakistan in 1952. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Gouvernement van Pakistan. Tonnage: 608 twvp. Hoofdafmetingen: L = 18,40 m, B = 6,70 m,
Lees meer