Foto boven: 16-9-1965. Transport 10 slags krukas naar Zweden. Krukas met 10 krukken, 170 ton. Voorman-bankwerker A. Sluyters weet alles van krukassen. Nu mag dat ook best,
Lees meerFoto boven: 4-7-1970. Het vervoer van het drukvat voor Surry-1 van Heijplaat naar de Prinses Margriet haven voor transport over zee. Eerste komplete vat vertrok naar
Lees meerFoto boven: Een krukas (1925) voor het s.s. “Grena”. Omschrijving:Reeds in 1925 werd deze krukas, gewicht 4,5 ton, voor het s.s. “Grena” vervaardigd in 102 achtereenvolgende
Lees meerFoto boven: 15-4-1946. Eén van de 23 gedurende WO-II zwaar beschadigde manshoge en gescheurde kerkklokken in de bankwerkerij. Omschrijving:Een aantal van 23 tijdens de bezetting door
Lees meerFoto boven: Bolvormige tank voor de opslag van vloeibaar propaangas voor de BPM in Pernis. Omschrijving:Voor “De Bataafse Petroleum Maatschappij” in Pernis werden grote bolvormige tanks
Lees meerFoto boven: Bolvormige tank voor de opslag van vloeibaar propaangas voor Shell, gereed voor transport naar Pernis. Omschrijving:Voor “Shell” werden grote cylindrische en bolvormige tanks in
Lees meerFoto boven: 24-4-1961. Transport van een sluisgang naar Petten. De reactoropstelling, de montagehallen, laboratorium, kantoren, controleruimten enz. van het reactorcentrum in Petten beslaan een oppervlakte
Lees meerFoto boven: 22-9-1980. Klaar voor vertrek naar Shell. Bouw Cormorant “A” module ligt goed op schema.De bouw van het Cormorant “A” Phase 1A module UM4VVW aan
Lees meerFoto boven: De in 1969 door de RDM gefabriceerde romp voor een grote kogel-cementmolen, bestemd voor Afrika. Omschrijving:In februari 1969 verliet een 140 ton wegend gevaarte
Lees meerFoto boven: De duikerklok “Capshell”, zoals deze in 1966 door B.I.P.M. ontworpen en door de RDM gemaakt is. Hut van Goldfinger.Aanvankelijk werd het geheime ding “kerstkrans”
Lees meer