Foto boven: Het reactordrukvat van de in aanbouw zijnde Belgische kerncentrale Tihange-2. Omschrijving: Het reactordrukvat van Tihange-2 is een type PWR drukvat, PWR = Pressurized Water Reactor
Lees meerFoto boven: De kerncentrale Doel-3, waarvoor de RDM de grote ringvormige smeedstukken van het drukvat heeft geleverd. Omschrijving: Het reactordrukvat van Doel-3 is een type PWR drukvat,
Lees meerFoto boven: Het RDM-project Quad Cities-2 kwam in 1970 gereed. Op Internet wordt echter over Quad Cities-1 gesproken. Quad Cities II. Op de 8ste april 1970 kreeg
Lees meerFoto boven: Het in 1969 door de RDM geleverde reactordrukvat voor de kerncentrale in Mühleberg, Zwitserland. Het derde vat, bestemd voor Zwitserland.Het derde vat, bestemd voor
Lees meerFoto boven: Twee convertors met draagringen voor de Koninklijke Nederlandsche Hoogovens en Staalfabrieken te IJmuiden. Gewichtige opdracht. In onze afdeling Apparatenbouw wordt de laatste hand gelegd aan twee
Lees meerFoto boven: De cyclotron, een reusachtige electromagneet, voor de Rijksuniversiteit te Groningen. De cyclotron, een reusachtige magneet. De RDM heeft – we mogen bijna wel zeggen bij
Lees meerFoto boven: De RDM ploeg aan het werk bij de NKF in Alblasserdam om de lagerstoelen van een blokwals te revideren. De Nederlandse Kabelfabriek (NKF) in
Lees meerFoto boven: Meubilair voor RDM personeel, gemaakt door leerlingen; voorbeeld: schrijfbureau fl 160,- (L 1100, B 550, H 750). Meubels uit eigen bedrijf. Na 1 mei 1967 kunnen
Lees meerFoto boven: Het op Schiphol aan boord van een DC8 brengen van een tussenas van een schroef voor transport naar Los Angelos. RDM-service. Op 24 februari 1966 kreeg
Lees meerFoto boven: Een jonge werknemer van de RDM, rond 1965 bezig met zijn vakopleiding aan de Bedrijfsschool. GAAT UW ZOON DIT JAAR DE SCHOOL VERLATEN? Dan is
Lees meerFoto boven: Een negenslags krukas van 120 ton op de grote Wagner draaibank. In het begin van de zomer van 1964 werd de nieuwe grote Wagner
Lees meerFoto boven: Een druktank voor de Shell raffinaderij in Pernis verlaat in 1964 de Ketelmakerij van de RDM. De afdeling Scheepsbouw had in de Ketelmakerij in
Lees meerFoto boven: Twee zonnewijzers, gemaakt door leerlingen van de bedrijfsschool van de RDM. Omschrijving:Leerlingen van de bedrijfsschool van de RDM maakten in het kader van hun
Lees meerFoto boven: Drie stalen ringen (3 ton per stuk) en wat kleinere delen voor de Perzische Golf, met een zéér korte levertijd. Eind juli 1963 bereikte
Lees meerFoto boven: De schroefaskoker voor de tanker m.s. “World Spirit” van de Griekse reder Niarchos, t.b.v. een Engelse werf. En er gebeuren nog altijd “gekke dingen”
Lees meerFoto boven: Onderdelen van het binnenwerk van een drukvat voor de experimentele JRC-kernreactor in Italië. De Foto boven en Foto 1 tonen het kernondersteuningsrek (links voor),
Lees meerFoto boven: De oude brandspuit van de Zelhemse brandweer, rond 1961 gerestaureerd door de Bedrijfsschool van de RDM. De Zelhemse brandspuit, die gemaakt is in 1691,
Lees meerFoto boven: Een gesmede tandkrans voor een 18.000 pk stoomturbine-installatie in de grote carrouselbank. Omschrijving:Voor een 18.000 pk stoomturbine-installatie werd door de RDM een eerst gesmede
Lees meerFoto boven: Het vervaardigen van een pre-catalyse kolom van gesmeed chroom-molybdeen staal voor de Staatsmijnen. Wat is dat voor een “ding”? Dit is een vraag die door
Lees meerFoto boven: Het vervaardigen van krukassen rond 1960 in de machinefabriek van de RDM. De RDM voor de smeden groot respect verworven voor de wijze waarop
Lees meerFoto boven: 4-7-1959. Het takelen voor transport van drukvat R 101 van 110.000 kg voor een ontzwavelings reactor van Shell in Engeland in m.s. “Quentin”. Omschrijving:Voor Shell (Engeland)
Lees meerFoto boven: Een volgens het systeem RR vervaardigde 8 slags dieselmotor-krukas op de grote krukassen slijpbank. Omschrijving:De RDM was uitstekend uitgerust voor de vervaardiging van onder
Lees meerFoto boven: Een ca. 7.000 kg wegende roerkoning wordt te Schiphol ingeladen voor transport naar Galveston, Texas. Omschrijving:Een door de RDM in drie weken tijd voor
Lees meerFoto boven: Het s.s. “Moordrecht”, uitgerust met 7500 shp RDM Pametrada stoomturbines. Eigenaar: Mij Zeeschip “Moordrecht”, Rotterdam. (Phs. van Ommeren, Rotterdam). Gebouwd bij: Koninklijke Maatschappij “De
Lees meerFoto boven: s.s. “Kraussina”, later herdoopt in s.s. “Ameland”, uitgerust met RDM Pametrada stoomturbines. Laid down as Kraussina. Imo: 5014020. Callsign: PCOQ. Launched: 29.08.1955. In service:
Lees meerFoto boven: 20-10-1955. Een voor een Amerikaanse opdrachtgever vervaardigde zware schroefas, in het laatste stadium van bewerking. Omschrijving:Voor een Amerikaanse opdrachtgever werd een zware schroefas van
Lees meerFoto boven: Zware dieselmotor-krukassen, in bewerking in de machinehal. Omschrijving:De RDM was uitstekend uitgerust voor de vervaardiging van onder meer zeer zware dieselmotor-krukassen. Het smeden van
Lees meerFoto boven: Een scheepsturbine-installatie van 7500 apk, gebouwd onder Pametrada licentie, op de proefstand. Omschrijving:Nieuwbouwnummer RDM-285 (Shell tanker s.s. “Katelysia”, 1954) was het eerste door de
Lees meerFoto boven: De in aanbouw zijnde Babcock & Wilcox stoomketels. Omschrijving:Voor diverse schepen werden Babcock & Wilcox stoomketels gebouwd, o.m. vier stuks voor de onderzeebootjager
Lees meerFoto boven: 29-10-1928. Gescheurde schroefas van s.s. “Chief Skidegate”.
Lees meerFoto boven: 20-3-1933. Schroefas van s.s. “Milluna” in de bankwerkerij.
Lees meerFoto boven: Een 26 meter lange schroefas in december 1950 op een draaibank in de machinefabriek. Omschrijving:In de machinefabriek van de RDM legde men zich na
Lees meerFoto boven: Een met spoed vervaardigde schroefas van 2.700 kg werd in 1954 per vliegtuig naar Singapore gezonden. Omschrijving:Een in 5 dagen bij de RDM vervaardigde
Lees meerFoto boven: Een met spoed vervaardigde schroefas van 6.650 kg werd in juli 1950 per vliegtuig naar Mauritius gezonden. Omschrijving:In juli 1950 vervaardigde de RDM met
Lees meerFoto boven: Het Atucha-reactordrukvat dat medio 1971 op scheepstransport ging naar de Rio Parana rivier in Argentinië. Vierde bouwopdracht voor reactorvat.In samenwerking met het Duitse bedrijf
Lees meerFoto boven: Diverse onderdelen. Omschrijving:Door de RDM werden in 1930 vijf hulpinrichtingen voor installaties geleverd, te weten: – één hulpinrichting voor een Dieselmotor-installatie van 3000 A.P.K., – één
Lees meerFoto boven: Een stoommachine-installatie. Omschrijving:Door de RDM werd in 1930 aan derden zes stoommachine-installaties geleverd, te weten: – één triple expansie machine met installatie van 1350 I.P.K., –
Lees meerFoto boven: Een gedeelte van de Ketelmakerij. Omschrijving:De afdeling Ketelmakerij leverde in 1930 negentien ketels af, te weten: – veertien Schotse ketels met een totaal V.O. van
Lees meerFoto boven: Diverse onderdelen. Omschrijving:Door de RDM werden in 1929 vier hulpinrichtingen voor installaties geleverd, te weten: – twee hulpinrichtingen voor Dieselmotor-installaties van 675 A.P.K. elk en –
Lees meerFoto boven: Een stoommachine-installatie. Omschrijving:Door de RDM werd in 1929 aan derden zes stoommachine-installaties geleverd, te weten: – één quadruple expansie machine-installatie van 4000 I.P.K., – één triple
Lees meerFoto boven: Een gedeelte van de Ketelmakerij. Omschrijving:De afdeling Ketelmakerij leverde in 1929 dertien Schotse ketels af met een totaal V.O. van ongeveer 32700 vierkante voet. In
Lees meerFoto boven: Diverse onderdelen. Omschrijving:Door de RDM werden in 1928 drie hulpinrichtingen voor Dieselmotor-installaties geleverd, te weten: – twee hulpinrichtingen voor Dieselmotor-installaties van 3500 E.P.K. elk en –
Lees meerFoto boven: Een stoommachine-installatie. Omschrijving:Door de RDM werd in 1928 aan derden zes stoommachine-installaties geleverd, te weten: – één dubbel compound kleppen machine-installatie van 1700 I.P.K., – één
Lees meerFoto boven: Een gedeelte van de Ketelmakerij. Omschrijving:De afdeling Ketelmakerij leverde in 1928 aan derden dertig ketels af, te weten twee waterpijpketels met een totaal V.O.
Lees meerFoto boven: Diverse onderdelen. Omschrijving:Aan het eind van 1926 waren nog onder handen de hulpinrichtingen voor twee Dieselmotor-installaties van 4000 E.P.K. elk en een hulpinrichting voor
Lees meerFoto boven: Een stoommachine-installatie. Omschrijving:Door de RDM werd in 1926 aan derden vier stoommachine-installaties geleverd, te weten één triple machine-installatie van 1900 I.P.K., één dubbel compound
Lees meerFoto boven: Een gedeelte van de Ketelmakerij. Omschrijving:De afdeling Ketelmakerij leverde in 1926 aan derden tien ketels af, te weten twee waterpijpketels met een totaal V.O.
Lees meerFoto boven: Diverse onderdelen. Omschrijving:Aan het eind van 1925 waren nog onder handen de hulpinrichtingen voor twee Dieselmotor-installaties van 4000 E.P.K. elk. Bronnen:– Jaarverslag RDM, 1925.
Lees meerFoto boven: Een stoommachine-installatie. Omschrijving:Door de RDM werden in 1925 vier dubbel-schroef stoommachine-installaties, elk groot 1500 I.P.K., zeven triple expansie machine-installaties, respectievelijk 1200, 1800, 1400, 1400,
Lees meerFoto boven: Een gedeelte van de Ketelmakerij. Omschrijving:De afdeling Ketelmakerij leverde aan derden in 1925 negenentwintig ketels af met een totaal V.O. van ongeveer 25500 vierkante
Lees meer