Foto boven: ± 1950. De Dokhaven van de RDM met Prins Hendrik Dokken 1 en 2. Tonnage:Hoofdafmetingen: L = 440 ‘. Historie:Op 13 juli 1903 kwam Dok
Lees meerFoto boven: De tewaterlating van een helft van het 12.000 tons dok voor eigen gebruik op 17 augustus 1922. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij, Rotterdam. Tonnage: 12000 dwt,
Lees meerFoto boven: 21-4-1926. Het drijvend droogdok “Koningin Wilhelmina Dok” (RDM-137) bij de tewaterlating. Scheepswerf: RDM / NW. Opdrachtgever: Curaçaosche Scheepvaart Maatschappij, Willemstad / Anglo-Saxon Petroleum Company, Londen. Tonnage: 3000 dwt, 4760
Lees meerFoto boven: De twee delen van het nieuwe 15000 tons dok, gereed voor de tewaterlating bij de NW op 7 juni 1933. Scheepswerf: RDM / NW. Opdrachtgever: N.V. De
Lees meerFoto boven: Het van “De Schelde” aangekochte Dok 6 wordt gedokt in Dok 10. Tonnage: Geschikt voor schepen tot 16.000 tdw. Hoofdafmetingen: L = 155 m, B (invaar) =
Lees meerFoto boven: 1930-1935. s.s. “Margarete” ter reparatie of onderhoud in dok 5 Tonnage: Hoofdafmetingen: Historie: Met de overname van de Scheepsbouw Maatschappij “Nieuwe Waterweg” kwam Dok 5 in
Lees meerFoto boven: Het in Hamburg aangekochte drijvend droogdok “Vulcan II” op weg naar Rotterdam. Tonnage: 11.000 ton. Hoofdafmetingen: L = 160 m. Historie: De RDM heeft in 1929 van de
Lees meerFoto boven: s.s. “Nieuw Amsterdam” en s.s. “Rotterdam” in de “Prins Bernhard” dokken 10 (links) en 9 (rechts). Tonnage: 42.000 ton. Hoofdafmetingen: Historie: De pontons van dit dok werden
Lees meerFoto boven: De aankomst in Rotterdam van het in Engeland gekochte 32.000 tons “Floating Medway Dock” op 5 juni 1948. Tonnage: 32.000 dwt. Hoofdafmetingen: Lengte over
Lees meerFoto boven: 7-4-1960. Dok 10 van de RDM. Tonnage: 54.000 ton. Hoofdafmetingen: L = 255 m, B = 52 m, H = 22 m. Historie:In mei 1959 maakten
Lees meer