Foto boven: Twee stoomhijskranen, rijdende op rails, rond 1910 in bedrijf bij de RDM. Omschrijving:Voor stoomkranen werden kleine snel lopende machines toegepast, die door een of
Lees meerFoto boven: De nieuwe drijvende bok “Bison” (1910) wordt hier beproefd bij een schip in het dok. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam. Tonnage: 55 m3, 275 twvp. Hoofdafmetingen
Lees meerFoto boven: 13-10-1965. Nieuw voorschipsdeel in de takels van bok “Moa” (1) (RDM-105) voor vrachtschip m.s. “Moerdyk” (RDM-315). Scheepswerf: NW / RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam. Tonnage: ca.
Lees meerFoto boven: Vier moderne 12 tons kranen met een magnetische hefinrichting voor de Scheepsbouwwerkplaats. Nieuwe kranen voor S. werkplaats.In de pediode van half maart tot eind
Lees meerFoto boven: Eén van de vele typen lorries van de RDM voor rail-transport, voorjaar 1951 in de Scheepsbouwloods. Omschrijving: Bronnen:– 1902-1952, Een Halve Eeuw “Droogdok”
Lees meerFoto boven: De opstapwagen van rond 1970, voor vervoer van personen en klein materiaal op het uitgestrekte bedrijfsterrein. Omschrijving:.. Bronnen:–
Lees meerFoto boven: De hydraulische vijzelwagen KAMAG-Hubwagen Typ 1407 HS van KAMAG Transporttechnik G.m.b.H. & Co met trotse RDM’er Adrie Kleijn. Van spantenvloer tot afbouwkade.Nu inmiddels, zoals op
Lees meerFoto boven: De door Automobielfabriek Gebr. van Ginkel B.V. geleverde trekker van het type “GINAF T.F. 12, 6 x 6”. Rechts is nog net het achterschip van
Lees meerFoto boven: De autobussen van De Jongh’s Autobedrijf N.V. langs de Alwinastraat in Heijplaat, in 1963 na werktijd bij de RDM. Omschrijving:… Citaten:– www.geneaservice.nl, Het Vaderland,16-11-1939: … …
Lees meer