Foto boven: 30-5-1963. Het Libanese vrachtschip m.s. “Elpidoforos” in dok 10. Omschrijving:Op 29 mei 1963 vertrokken de “Simson” en de “Titan” vanuit IJmuiden voor assistentie
Lees meerFoto boven: 15-3-1961. De tanker “Sea Spirit” voor een onderhoudsbeurt in dok 10 met in dok 9 Mammoethtanker m.s “Frisia” Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: De flink beschadigde voorsteven van het Duitse motorschip “Treuenfels”; het missende anker lag op het andere schip “Ville de Bordeaux”. Saluut! Twee bij een aanvaring betrokken
Lees meerFoto boven: Na een aanvaring op de Nieuwe Waterweg ligt de beschadigde Franse tanker “Ville de Bordeaux” aan de kade. Saluut! Twee bij een aanvaring betrokken schepen
Lees meerFoto boven: 18-8-1969. De tanker “Regina D.” met flinke kopschade, een hele hap er uit. Oorspronkelijke naam m.s. “Rudolf Oetker”. Het schip werd te water gelaten op
Lees meerFoto boven: 24-11-1961. Het passagiersschip s.s. “Nieuw Amsterdam” (RDM-200), dat weer bij de RDM verbouwd werd in dok 9. De “Nieuw Amsterdam” onderging in het najaar
Lees meerFoto boven: 6-4-1961. m.s. “Mathieson” voor onderhoud in dok 8. Dit schip werd in 1959 als tanker “Mathieson” gebouwd en ging toen onder Liberiaanse vlag
Lees meerFoto boven: 4-11-1961. Het m.s. “Crystal Jewel” met huidschade midscheeps in dok 4. Bron: Stadsarchief Rotterdam.
Lees meerFoto boven: 21-12-1961. “Allen D. Christensen” Citaat: De onder Liberiaanse vlag varende ertsdrager “Allen D. Christensen” ramde op 14 december 1961 een betonnen pier in
Lees meerFoto boven: Het bij de RDM gebouwde middendekhuis van m.s. “Straat Frazer” (1963), dat bij P. Smit Jr. in aanbouw is. Bij de RDM levert het
Lees meerFoto boven: 15-5-1962. De aanvaringschade aan de Griekse tanker s.s. “Kissavos”. Het Griekse tankschip “Kissavos” (de vroegere “Andros Springs”) is op 26 april 1962 op de
Lees meerFoto boven: 27-9-1965. m.s. “Gaasterdyk” (RDM-304) met boegschade bij de RDM.
Lees meerFoto boven: 23-7-1963. Het transport en het plaatsen van een nieuwe mast voor m.s. “Lelykerk”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: De “Australis” was in september 1976 bij de RDM voor een onderhouds- en reparatiebeurt. Oude dame krijgt na 35 jaar een nieuwe hoed.De R.H.M.S.
Lees meerFoto boven: 2-9-1976. De “Dockyard V” (RDM-227) met bok “Moa” (RDM-324) op sleep. “Dockyard V” en “Dockyard VI” voor onderhoud in dok 7.Eind juni 1976 onderging
Lees meerFoto boven: Eind juni 1976 onderging de sleepboot “Dockyard VI” (RDM-336) een eerste onderhoudsbeurt in dok 7. “Dockyard V” en “Dockyard VI” voor onderhoud in dok
Lees meerFoto boven: 15-9-1971. m.s. “Cunard Adventurer” (RDM-329) vertrekt voor de technische proefvaart. “Cunard Adventurer” voor reparatie aan werf.Een vertrouwd gezicht aan de werf was het verschijnen van het
Lees meerFoto boven: 16-6-1962. De tanker s.s. “Ondina” (RDM-298) met huidschade in dok 10. Deze tanker werd in 1961 door de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij voor de N.V.
Lees meerFoto boven: 1-5-1962. De kopschade aan de Italiaanse tanker m.s. “Mar Ligure”. Op zondag 22 april 1962 kwam de Italiaanse tanker m.s. “Mar Ligure” bij Dungeness
Lees meerFoto boven: 15-3-1961. De 260 meter lange mammoethtanker m.s. “Frisia”, in dok 10 bij de werf voor een onderhoudsbeurt. De “Frisia” werd in 1957 als “Universe
Lees meerFoto boven: 8-6-1961. De Deense kustvaarder m.s. “Lise Højsgaard” met aanzienlijke kop/ boegschade. In februari 1961 werd m.s. Lise “Højsgaard” bij de Scheepswerf Hoogezand te Hoogezand
Lees meerFoto boven: “Pontoon” no 1 van de drijvende pier met twee pontons van ruim 91 x 27 m voor Yemen. De afdeling Reparatie van de RDM
Lees meerFoto boven: 15-7-1977. m.s. “Docklift 2” uit Willemstad wordt beladen met door de RDM gemaakte onderdelen voor een booreiland gemaakt voor Verolme in Brazilië. Mooi, maar
Lees meerFoto boven: De “S.A.L.M.” (Single Anchored Leg Mooring), 1979, een ladingopslag faciliteit voor tankers. Het neusje van de “S.A.L.M.”: zeer hoogwaardig offshore werk voor S &
Lees meerFoto boven: 24-10-1968. De tanker “John P. Goulandris”, die een flinke huidbeschadiging opliep en bij de RDM gerepareerd werd. In dok 10 … …In dok 10
Lees meerFoto boven: Op 16 december 1966 werd het 16 meter lange sleepbootje “Geeste” voor controlewerkzaamheden gedokt. Moeilijk kleintje ….Een (voor ons) heel klein bootje heeft de
Lees meerFoto boven: 22-4-1968. Bij de tanker m.s. Panachaikon wordt de kopschade herstelt. Reparatie “Panachaikon”. – Omschrijving:De Griekse tanker s.s. “Panachaikon” werd met…meer informatie t.z.t. Citaten: Artikelen:– Reparatie “Panachaikon”, bedrijfsblad Nieuws
Lees meerFoto boven: Het opgevijzelde booreiland “Neptune I” in het oostelijk deel van de dokhaven van de RDM. “Neptune I”.Op 31 juli 1966 kwam de opdracht tot
Lees meerFoto boven: De Zweedse tanker “Sirius” bij de RDM, met een groot gat in de flank na een aanvaring op 20 februari 1966. Omschrijving:Een groot gat
Lees meerFoto boven: De Griekse bulkcarrier “Manna” kwam in dok 8 voor het uitvoeren van diverse garantiewerkzaamheden. “Manna” in dok 8: geen brood wel werk.In de tweede
Lees meerFoto boven: De 15.000ste scheepsdokking bij de RDM op 20 januari 1981 in dok 9. 15.000ste dokking: Mijlpaal voor afdeling Reparatie RDM.Dinsdag 20 januari 1981 was
Lees meerFoto boven: De Griekse OBO carrier m.s. “Anemos” van de rederij Orion Global Chartering in 1980 bij de RDM. Gedaanteverwisseling van OBO carriers “Astrapi” en “Anemos”.De
Lees meerFoto boven: Wel een wat klein scheepje in het grote dok 10, de Duitse coaster m.s. “Alster” uit Hamburg. Watt en half watt in dok 10.Puur
Lees meerFoto boven: Met een holte van 24 meter torende de Griekse OBO carrier m.s. “Isabelle” hoog boven de dokwanden uit. “Isabelle” opvallend fors.De Griekse OBO carrier
Lees meerFoto boven: De bulkcarrier “Theomana” kwam na een explosie in ruimen 4 en 5 voor herstel naar de RDM. Bulkcarrier “Theomana” voor grote ingreep aan de
Lees meerFoto boven: 12-2-1979. De bulkcarrier m.s. “Aktea” bij de RDM in dok 4 (RDM-173), met rechts “Dockexpress 10” Op de voorgrond o.a. rechts de “Waterweg I”, liggend
Lees meerFoto boven: De RDM knapte een antieke stoombrandspuit op, spuit 17 van de Rotterdamse brandweer geeft weer water. RDM knapte antieke brandspuit op.Gedurende de afgelopen maanden
Lees meerFoto boven: De Griekse tanker s.s. “Panachaikon” – met een huidbeschadiging aan bakboordzijde – opgenomen in dok 9. Reparatie “Panachaikon”.Dit plaatje hierboven schoot onze fotograaf op
Lees meerFoto boven: 26-4-1970. De supertanker s.s. “Evgenia Chandris” van 210.000 dwt langs kraanbaan 13 bij de RDM, met daarnaast s.s. “Carmania” in Dok 9. Supertanker bij
Lees meerFoto boven: De “Dockyard’s” III en V slepen op 3 februari 1969 de zwaar beschadigde Griekse tanker “Mariam”. Veel werk aan de winkel voor de reparatie
Lees meerFoto boven: 28-6-1967. Het vertrek van de sleuvengraver “BAR 279”. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Brown & Root, Houston. Tonnage: 8688 dwt. Hoofdafmetingen: L = 92 m, B = 27 m, H = 7,5 m. Voortstuwing: Geen. Verdere
Lees meerFoto boven: 5-3-1965. Vrachtschip m.s. “Moerdyk”, het laatste conventionele vrachtschip van de Holland-Amerika Lijn aan de afbouwkade. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Holland-Amerika Lijn, Rotterdam. Tonnage: 11127 brt, 5920 nrt, 12500 dwt. Hoofdafmetingen: Loa =
Lees meerFoto boven: De RDM kreeg opdracht voor het herstel van een roerschade aan het Griekse vrachtschip “Miss Marietta”. “Miss Marietta” na forse handelingen weer op het
Lees meerFoto boven: 15-11-1955. Proefvaart Tanker s.s. “Kara” (1955) van N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona” (Shell Tankers), Den Haag. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12146 brt,
Lees meer