Foto boven: De tanker “Burmah Endeavour” had problemen met haar ladingpompturbines. Afdeling Reparatie actief in het buitenland. De activiteiten van onze afdeling Reparatie beperken zich niet alleen
Lees meerFoto boven: De Italiaanse bulkcarrier “Edera” arriveerde 19 april 1981 bij de RDM voor onder meer een dokbeurt. Herstel “Edera” gaf veel werk. De Italiaanse bulkcarrier “Edera”
Lees meerFoto boven: De Noorse bulkcarrier m.s. “Nego Victoria” wordt hier uit dok gesleept. Omschrijving: Rond 1981 kreeg de Noorse bulkcarrier m.s. “Nego Victoria” uit Oslo een dokbeurt
Lees meerFoto boven: De bulkcarrier “Petraia” had problemen met de hydrauliek van haar dekkranen. Afdeling Reparatie actief in het buitenland. De activiteiten van onze afdeling Reparatie beperken zich
Lees meerFoto boven: De in 1977 door de RDM voor Yemen opgeleverde pier zal nu met één ponton worden verlengd. Drijvende haven voor Yemen, 1977, nieuwbouw. Noord
Lees meerFoto boven: Het Griekse vrachtschip “Riva” kwam in 1981 in dok bij de RDM door een warmloper van de schroefasleiding. Reparatie schroefasleiding “Riva” razendsnel uitgevoerd. Het Griekse
Lees meerFoto boven: Het Japanse roll-on/roll-off containerschip “Seki Rokako” arriveerde eind maart 1981 bij de RDM voor reparatie. Snelle reparatie van “Seki Rokako”. Het Japanse roll-on/ roll-off containerschip
Lees meerFoto boven: De bulkcarrier “Sumburgh Head” die in 1981 de pech had drie keer achter elkaar het dok in te moeten. “Sumburgh Head” had dubbele pech. Een
Lees meerFoto boven: Een ponton van de in 1980 verlengde pier kreeg in 1981 aanvaringsschade. Afdeling Reparatie actief in het buitenland. De activiteiten van onze afdeling Reparatie beperken
Lees meerFoto boven: De bulkcarrier “Transocean Pearl” kwam eind 1981 bij de RDM met zware schade aan beide hoofdmotoren. Ingrijpende revisie hoofdmotoren “Transocean Pearl”. De Filippijnse bulkcarrier “Transocean
Lees meerFoto boven: 9-9-1987. Sleepboten manoeuvreren het boorplatform “Zapata Nordic” op zijn plaats voor het Noordereiland. Bron: Stadsarchief Rotterdam. Meer info volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: “Sedco 135H”, afgemeerd aan de Waalhaven is hier al gereed. Bronnen: Nieuws van de RDM 8-’82 Aan deze pagina wordt gewerkt, meer info/
Lees meerFoto boven: Het herstel van de beschadigde druppelsteven van de Griekse bulkcarrier “Agamemnon”. Druppelsteven “Agamemnon” zeer snel hersteld. De Griekse bulkcarrier “Agamemnon” (65.800 dwt) onderging onlangs bij
Lees meerFoto boven: Het Schotse vrachtschip “Bencruachan” liep bij afmeren in de Engelse haven Middlesborough flinke kopschade op. Veel werk aan de winkel voor de reparatie
Lees meerFoto boven: 2-7-1969. Vrachtschip m.s. “Fanny” ex “Telouet” met kopschade in dok 6.
Lees meerFoto boven: 21-11-1963. m.s. “IW Winck” ligt met kop- en huidschade in Dok 6.
Lees meerFoto boven: 22-2-1966. “Guppy”, Hr. Ms. “Walrus”, (S 802), in dok 1.
Lees meerFoto boven: 5-4-1965. Bij Scheepswerf “Nieuwe Waterweg” ligt kraanschip Maha-Bahu voor reparatie of onderhoud in dok 5.
Lees meerFoto boven: 28-12-1967. m.s. “Polarland” in dok 3 en m.s. “Globe Traveler” in dok 8. Bronnen:– Shiphotos (kleuren)– Stadsarchief Rotterdam.
Lees meerFoto boven: 1-7-1964. Verbouwing en uitrusting van het werkponton “Tak 7” om het gat boven een gasbel in de Noordzee te dichten. De dingen lopen wel
Lees meerFoto boven: Het Nederlandse vrachtschip m.s. “Alhena”, zwaar beschadigd na een aanvaring met de Noorse tanker “Sigvik”. Loa = 145,39 m, Lll = 137,33 m, B
Lees meerFoto boven: 20-12-1973. Het booreiland “Staflo” van Shell U.K. Exploration and Production Ltd. (Shell/ Esso). Booreiland “Staflo” op de RDM. Halverwege deze maand arriveerde het booreiland “Staflo”
Lees meerFoto boven: 24-10-1968. Kruiser Hr. Ms. “De Zeven Provinciën” RDM-219 vertrekt direct vanaf kraanbaan 13, met op de achtergrond booreiland “Staflo“. Meer informatie t.z.t.
Lees meerFoto boven: 1-4-1968. “De Zeven Provinciën” (RDM-219) en het booreiland “Sedneth II” (RDM-323) in de Heysehaven. “De Zeven Provinciën” krijgt een onderhoudsbeurt.De bedrijvigheid op ons terrein
Lees meerFoto boven: De Franse Shell tanker “Isocardia”, die bij de RDM omgebouwd zou worden tot een kraanponton voor Heerema. Omschrijving: Op 22 december 1965 werd het voor- en
Lees meerFoto boven: Het herstellen van de stevenschade van het passagiersschip “Nieuw Amsterdam” (RDM-200) in 1965 bij de RDM. Rond Koninginnedag en Bevrijding 1965 had de RDM
Lees meerFoto boven: Speelwerktuigen voor kinderen, zoals de houten hobbelpaarden aan boord van het passagiersschip “Rotterdam”. De “Rotterdam” RDM-300 weer over de vloer. De RDM krijgt de “Rotterdam” weer
Lees meerFoto boven: De Machinefabriek voerde in 1976 een omvangrijke krukasreparatie uit aan hoofdmotor van de “Calypso N”. Omvangrijke krukasreparatie aan hoofdmotor “Calypso N”.Het Griekse vrachtschip “Calypso
Lees meerFoto boven: 14-7-1976. Het plaatsen van een dekkraan bij m.s. “Calypso”. Bron: Stadsarchief Rotterdam.
Lees meer31-12-1964. “North Highness” schade door ongeval met kraan aan kraanbaan 2. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: De leerjongens van de bedrijfsschool van de RDM voor het Stadsmonument “De Scheepsbrug” in Rotterdam. Bedrijfsschool IJzerwerkers levert bijdrage aan afbouw Stadsmonument “De Scheepsbrug”.Wie
Lees meerFoto boven: 1-6-1983. Twee opgelegde Zweedse schepen langs kraanbaan 13 OT “Thosphorus” en de “Linne”. Laatste schepen……
Lees meerFoto boven: 6-5-1983. Aan de werf van de Rotterdamse Droogdok Maatschappij liggen m.s. “Saudi Express” en de “Kaprifol”. Het zijn de laatste schepen die aan
Lees meerFoto boven: Het containerschip s.s. “Nedlloyd Tasman”, in 1982 bij de RDM in dok voor een modifikatie van de voortstuwing. Energie-economische voortstuwing voor “Nedlloyd Tasman”.Het turbineschip
Lees meerFoto boven: 18-10-1982. Indokken m.s. “Nedlloyd Moji” naast m.s. “Nedlloyd Tasman”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 20-12-1982. Herstellen van de kopschade aan m.s. “Kara Career”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: Het Griekse m.s. “Milos Island” (12979) aan de kade. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: Offshore bak “Goliat 3”, 1982, betondek verwijderen. Artikelen:– Nieuws van de RDM, juni 1982. Bron:
Lees meerFoto boven: 15-9-1982. Een éénpuntsafmeerboei “SPM” voor reparatie of onderhoud in dok 3. Laatste dokking “Brent” boei. Omschrijving:Een éénpuntsafmeerboei “SPM” voor reparatie of onderhoud in dok
Lees meerFoto boven: 8-12-1982. m.s. “Lafumina” en Containerschip m.s. “Nedlloyd Houtman” liggen in dok 9 en 10. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 8-12-1982. Containerschip m.s. “Nedlloyd Houtman” ligt in dok 9 van de RDM. m.s. “Nedlloyd Houtman” was een containerschip van Nedlloyd dat in 1977 gebouwd werd door Verolme Verenigde Scheepswerven waarbij
Lees meerFoto boven: 12-9-1982. Deense koelschip “Canedian Reefer” (1979) langs middensteiger. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 19-1-1982. Het Griekse m.s. “Alkmini” in dok 8, schroef en as na demontage. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 28-4-1982. “Aleksander Korneychuk” (1979) in dok 10. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 4-3-1981. Kraanschip “Thor”, het breedste vaartuig ooit gedokt in dok 9. Foto boven: Het werkschip “Thor” van Heerema Marine Contractors heeft bij de RDM
Lees meerFoto boven: 12-5-1981. m.s. Salland in dok 3 schroefas trekken e.d. “Salland” dokte bij RDM.Het motorschip “Salland” (ca. 14.000 dwt) werd op 12 mei 1981
Lees meer18-5-1981. m.s. “Ogden Thames” in dok 9. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 8-2-1981. Griekse “Oceanus” ex “Mylla” (1968). Zie ook: m.s. “Oceanus” in 1968. Bron: “Nieuws van de RDM” April/ Mei 1981. Uitgebreide reparaties aan
Lees meerFoto boven: 1-4-1981. Soedaanse “Nyala” in dok 8 van 31/3-15/4/1981. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 20-5-1981. “Nedlloyd Tasman” in dok 9. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meer