Foto boven: De pijpenbegraver “Bar 280” die in 1976 een spoedreparatie aan diverse dekwerktuigen behoefde. Spoedreparatie aan “BAR 280”. De pijpenbegraver “BAR 280” kwam eind juni 1976
Lees meerFoto boven: De Noorse tanker m.s. “Cis Brövig” kreeg, na lang opgelegd te zijn geweest, een flinke opknapbeurt in dok 10. Tanker “Cis Brövig” weer in
Lees meerFoto boven: Het Britse containerschip “City of Edinburgh” bezocht de RDM-werf in 1976. Omschrijving: De reden van het werfbezoek aan de RDM van de “City of Edinburgh”
Lees meerFoto boven: De vlet “Dolfijn” met zeilnummer 844, in 1976 gebouwd door leerlingen van de bedrijfsschool van de RDM. Omschrijving: De vlet “Dolfijn” werd in 1976 gebouwd
Lees meerFoto boven: 1-3-1977. De sleuvengraver “BAR 279” RDM-325 van Brown & Root. Sleuvengravers voor jaarlijks onderhoud in dok 8. De sleuvengraver “BAR 331” onderging in de tweede
Lees meerFoto boven: 1-8-1976. De NSU tanker s.s. “Doelwijk” (RDM-302) kreeg, na lang opgelegd te zijn geweest, een flinke opknapbeurt aan kraanbaan 1. Reparatie “Doelwijk” hoopvol karwei. De 54.033
Lees meerFoto boven: De tanker “Fina Italië” (RDM-334) kreeg bij de RDM na een jaar varen de gebruikelijke garantiebeurt. “Fina Italie” onderging garantiebeurt. De 118.000 tdw tanker “Fina
Lees meerFoto boven: De sleepboot “Husky” kwam in 1976 voor roerreparatie bij de RDM; hier het schip gezien vanuit de “Explorer”. Roer van “Husky” snel gerepareerd. De sleepboot “Husky”
Lees meerFoto boven: De RDM verrichtte een spoedreparatie aan het vier ton zware tunnelblok van de Noorse bulkcarrier “Jalta”. Reparatie tunnelblok van bulkcarrier “Jalta” in recordtijd uitgevoerd. Onlangs
Lees meerFoto boven: De Griekse vrachtvaarder “Kappa Champion” liep in 1976 een lichte aanvaringsschade op. “Kappa Champion” voor reparatie in dok 7. Het Cyprische vrachtschip “Kappa Champion” (5725
Lees meerFoto boven: De dokhaven, een altijd boeiend werfbeeld met het vrachtschip “Kingsnorth” in het achterste dok 8. Dokhaven altijd boeiend werfbeeld. Steeds weer opnieuw een leuk gezicht
Lees meerFoto boven: Het door Verolme gebouwde booreiland voor Noble Drilling Corp., waar de RDM de voeten voor leverde. Spectaculair kantelkarwei booreilandvoeten zeer vlot verlopen. Begin augustus vond
Lees meerFoto boven: 20-10-1976. Het evangelisatieschip “Logos” in dok 7. “Logos”, een oude bekende, was weer even aan de werf. De 2500 tons metende “Logos” onderging in 1970
Lees meerFoto boven: De Griekse bulkcarrier “Meltemi II” ex “Christine” die huidschade opliep. Klinkkarwei aan bulkcarrier krachtig geklaard. Begin oktober 1976 werd in dok 9 opgenomen de 9617
Lees meerFoto boven: De dokhaven, een altijd boeiend werfbeeld met het vrachtschip “Neuenfels” in het voorste dok 7. Dokhaven altijd boeiend werfbeeld. Steeds weer opnieuw een leuk gezicht
Lees meerFoto boven: De Liberiaanse tanker “Pontus” was in augustus 1976 bij de RDM met achtersteven- en roerschade. Omvangrijke roerreparatie aan Liberiaanse tanker “Pontus”. Bij de Nieuwe Waterweg
Lees meerFoto boven: De Deense tanker “Selma Dan” kreeg na een verkoopdokking en een verfbeurt de naam “Astoria”. “Selma Dan” werd na dokking “Astoria”. De Deense tanker “Selma
Lees meerFoto boven: De Noorse OBO carrier m.s. “Snestad”, die met een aanzienlijke brandschade Rotterdam binnengesleept werd. Snel herstel van brandschade aan uitlaatgassenketel m.s. “Snestad”. Met een totaal
Lees meerFoto boven: De Liberiaanse tanker “Stolt Idun” kwam voor een roerreparatie en verliet hersteld en onder Griekse vlag de werf. “Stolt Idun” onderging uitgebreide roerreparatie. Enige tijd geleden
Lees meerFoto boven: De Bulgaarse trawler “Zikonija”, in 1976 met een defecte hoofdmotor bij de RDM. Ingrijpende reparatie hoofdmotor “Zikonija”. Enige tijd geleden arriveerde aan onze werf de
Lees meerFoto boven: Hr. Ms. “Zuiderkruis” voor garantiewerk aan de werf. Hr. Ms. “Zuiderkruis” voor garantiewerk aan de werf. Het bevoorradingsschip Hr. Ms. “Zuiderkruis” werd eind juli opgenomen
Lees meerFoto boven: De onderzeeboot Hr. Ms. “Zwaardvis” (RDM-320), die in 1976 in dok 8 verbleef voor haar derde traps onderhoud. Bron: Nieuws van de RDM, september
Lees meerFoto boven: Het blussen bij de NW van de met veel rook gepaard gaande brand aan boord van kustvaarder “Anita” in 1977. Bakken water blussen brand
Lees meerFoto boven: Geheel rechts op deze foto: de sleuvengraver “BAR 331” van Brown & Root. Sleuvengravers voor jaarlijks onderhoud in dok 8. De sleuvengraver “BAR 331” onderging
Lees meerFoto boven: Het Soedanese vrachtschip “Maridi” kwam in november 1977 bij de NW voor een indrukwekkende bodemreparatie. “Maridi” met zware bodemschade in dok 6 bij NW. Het Soedanese
Lees meerFoto boven: Hr. Ms. “Zeehond” bij de RDM voor 3e traps onderhoudsbeurt, de eerste van zes stuks. Onderhoud aan onderzeeboten biedt zekerheid voor komende jaren. Al geruime
Lees meerFoto boven: De gerenoveerde Hr. Ms. “Buffel”, in haar oorspronkelijke staat als ramtorenschip hersteld. Hoogwaardig restauratiewerk aan museumschip “Buffel”. Diverse afdelingen van de RDM hebben een interessante
Lees meerFoto boven: Containerschip “Eurofrighter” in dok 9 voor een dokbeurt. Omschrijving: Rond 1978 onderging Containerschip “Eurofrighter” een dokbeurt in dok 9 van de RDM. Citaten: – E-mail, Bas van
Lees meerFoto boven: Een indruk van de laswerkzaamheden aan de oververhitter van de BB ketel van de tanker “Maria Forsyth”. Kwaliteitsreparatie van oververhitter “Maria Forsyth”. Half juni 1978
Lees meerFoto boven: Het Cyprische vrachtschip “Neapolis II” kwam eind 1977 naar de NW met een aanzienlijke huid- en bodemschade. “Neapolis II” onderging forse huid- en bodemreparatie. Het Cyprische
Lees meerFoto boven: Machinekamer- en dekhuisbrand bij de VDSM in het vrijwel afgebouwde containerschip “Nedlloyd Hoorn”. RDM bouwt deel nieuw dekhuis voor “Nedlloyd Hoorn”. De afdeling Scheepsnieuwbouw &
Lees meerFoto boven: 5-1-1978. Het booreiland “Orion” werd bij de RDM klaar gemaakt voor transport naar Brazilië. Zelfheffend booreiland “Orion” kreeg zeewaardige behandeling. De afdeling Reparatie verkreeg onlangs
Lees meerFoto boven: Het uitvoeren van een spoedreparatie van een aanvaringsschade aan het ponton “B&R HM 7”. Spoedreparatie in dok 8. Een interessant reparatiejob was de ponton “B&R
Lees meerFoto boven: Een roerkoningset voor een Shell tanker in aanbouw; zie ook de dikke huidplaten van 105 mm. Zware roerstevensecties in aanbouw door Scheepsnieuwbouw & Offshore. Twee
Lees meerFoto boven: Het snelle Japanse koelschip “Rose Mallow” had na een aanvaring op de Noordzee kopschade opgelopen. Kopschade “Rose Mallow” in zeer korte tijd gerepareerd. Na een
Lees meerFoto boven: De “Sedco 135-G” in Europoort; duidelijk zichtbaar is de nieuwe “storeroom” onder het hoofddek. “Sedco 135-G” onderging ingrijpende wijzigingen in Europoort. Een uitermate interessante en
Lees meerFoto boven: De zeesleepboot “Smit Houston” in 1978 in dok bij de NW. Omschrijving: In 1978 onderging de 16.000 ipk zeesleepboot “Smit Houston” een dokbeurt bij de
Lees meerFoto boven: De Griekse bulkcarrier “Suzanne” aan steiger 5 bij de Nieuwe Waterweg; de reparatie is nagenoeg gereed. “Suzanne” kreeg bij Nieuwe Waterweg fikse face-lift. Enige tijd
Lees meerFoto boven: De Zweedse veerboot “Tor Caledonia” kwam in 1978 naar de NW voor een dokbeurt. Schildpad klem tussen kimkiel. De Zweedse veerboot “Tor Caledonia” arriveerde eind
Lees meerFoto boven: Het uitvoeren van een verkoopdokking en huid- en machinereparaties voor de motortanker “Evelyn” in dok 8. Danige drukte in dokhaven.Een recente foto (Foto 1
Lees meerFoto boven: Pootvoeten voor een type “Levingston III” booreiland voor Petrobaltic. Pootvoeten voor Petrobaltic. Zoals bekend heeft de offshore divisie van RSV eind vorig jaar de opdracht
Lees meerFoto boven: Bovenstaande boeikop is thans vervangen door een bij de RDM in recordtijd gebouwde versie; zie foto’s onder. Scheepsnieuwbouw/ Offshore leverde sterk staaltje offshorewerk. In mei
Lees meerFoto boven: Een zogenaamd “subsea handling frame”, die dient om een aardgasleiding aan de zeebodem te verankeren. Subsea handling frame in supersnelle tijd opgeleverd. Thalassa Offshore (Scotland)
Lees meerFoto boven: Hr. Ms. “Dolfijn” in dok 3 voor een 3e traps onderhoudsbeurt, met in dok 7 Hr. Ms. “Potvis”. Omschrijving: De derde traps onderhoudsbeurt werd uitgevoerd
Lees meerFoto boven: Hr. Ms. “Potvis” (S804) in dok 7 voor een 3e traps onderhoudsbeurt, gefotografeerd vanaf het werkschip “Narwhal”. Omschrijving: De derde traps onderhoudsbeurt met een modernisering
Lees meerFoto boven: Rechts de motor bulkcarrier “Doceangra”, in 1980 bij de RDM in dok 9 voor groot onderhoud. Zeer uitgebreid herstel “Doceangra” in scherpe tijd
Lees meerFoto boven: Het m.s. “Eastern Pioneer” van de Gulfeast Ship Management in Hong Kong. “Eastern Pioneer” kreeg twee nieuwe hulpmotoren. Het m.s. “Eastern Pioneer” (16.000 dwt) van
Lees meerFoto boven: Het containerschip “TFL Freedom” van de rederij Timur Carriers (Pte) Ltd., New Zealand. Twee TFL zusterschepen kregen 120 ton meer bunkercapaciteit. Het containerschip “TFL Liberty”
Lees meerFoto boven: De RDM repareerde tijdens een reis de ladingpompturbines van de tanker “Andros Star”. Reisreparatie ladingpompturbines “Andros Star”. Op 26 december 1980 vloog de heer Hofman
Lees meerFoto boven: In 1981 kwam de Griekse bulkcarrier “Assimina” bij de RDM voor onder meer een omvangrijke motorreparatie. Griekse “Assimina” onderging grote hartoperatie. In de tweede helft van
Lees meer