Silhouet boven: Torpedofangboot “TF 13” (1942) van de Deutsche Kriegsmarine. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Deutsche Kriegsmarine. Tonnage: 386-491 ton. Hoofdafmetingen: L = 58-62 m, B = 6,77 m, d = 1,94-2,40 m. Voortstuwing: 6240 pk, snelheid
Lees meerSilhouet boven: Torpedofangboot “TF 14” (1942) van de Deutsche Kriegsmarine. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Deutsche Kriegsmarine. Tonnage: 386-491 ton. Hoofdafmetingen: L = 58-62 m, B = 6,77 m, d = 1,94-2,40 m. Voortstuwing: 6240 pk, snelheid
Lees meerFoto boven: Vorpostenboot s.s. “Lüneburg” (1945) van Deschimag, hier (na 1954) als stoombetonningsvaartuig s.s. “Zierikzee”. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Deutsche Schiff- und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Seebeck. Tonnage: 825 twvp, later 1036 ton wvp. Hoofdafmetingen: Loa
Lees meerFoto boven: Vorpostenboot “Dordmund” (1945), rond 1950 afgebouwd als s.s. “Bootsman Jonsen” van de Belgische Marine. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Deutsche Schiff- und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Seebeck. Tonnage: 1024 ton wvp. Hoofdafmetingen: Loa =
Lees meerFoto boven: Vorpostenboot s.s. “Teutoburger Wald” (1944) van Deschimag, hier als trawler s.s. “Nordenham”. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Deutsche Schiff- und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Seebeck. Tonnage: 1024 ton wvp. Hoofdafmetingen: Loa = 56,50 m,
Lees meerFoto boven: Vorpostenboot s.s. “Koblenz” (1945), afgebouwd als stoomloodsvaartuig s.s. “Arcturus” (1948). Scheepswerf: RDM/ NW. Opdrachtgever: Deutsche Schiff- und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Seebeck. Tonnage: 1024 ton wvp. Hoofdafmetingen: Loa = 56,22 m, Lll
Lees meerFoto boven: Landungsfahrzeug “V-St-02” (1942) van het Reichs Luftfahrt Ministerium, Sonderkommando Fähre. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Reichs Luftfahrt Ministerium, Sonderkommando Fähre, Berlijn. Tonnage: wvp-leeg = 26,6 t, wvp-beladen = 38,6 t. Hoofdafmetingen: Loa =
Lees meerFoto boven: Motortankschip m.s. “Duivendrecht” (1950) van Phs. van Ommeren’s Scheepvaartbedrijf N.V., Rotterdam. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Stoomvaart Maatschappij “De Maas” (Phs. van Ommeren N.V.), Rotterdam. Tonnage: 5500 brt, 7702 dwt, 11058
Lees meerFoto boven: 14-7-1949. De Franse wijntanker m.s. “Bacchus” tijdens een proefvaart op de Nieuwe Waterweg. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Gouvernement Français, Soflumar, Soc. d’Armement Fluvial et Maritime, Rouen, Frankrijk. Tonnage: 3256 brt,
Lees meerFoto boven: Motorbetonningsvaartuigje “M.B.T.5A” (1945), in 1946 in dienst van het Loodswezen als m.s. “Gouwzee”. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Staat der Nederlanden, Rijkswaterstaat. Tonnage: 11 twvp (volgens de RDM, maar ook 5 en
Lees meer