Foto boven: 3-1-1951. Vracht- en passagiersschip s.s. “Ampenan” (RDM-269) voor een technische proefvaart. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Koninklijke Rotterdamsche Lloyd, Rotterdam. Tonnage: 9947 brt, 5815 nrt, 12153 dwt. Hoofdafmetingen: Loa = 161,18 m,
Lees meerFoto boven: 29-3-1950. Vracht-passagiersschip m.s. “Barumun” (1950) van N.V. Koninklijke Paketvaart Maatschappij – Amsterdam vertrekt voor een proeftocht. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Koninklijke Paketvaart Maatschappij, Amsterdam. Tonnage: 1853 dwt, 2880 twvp. Hoofdafmetingen: Loa
Lees meerFoto boven: Het schip rond 1980 als m.s. “Srbiya” van Jugolinija. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Schifffahrt Gesellschaft Hansa, Bremen. Tonnage: 6634 brt, 3754 nrt, 9600 tdw. Hoofdafmetingen: Lll = 136,02 m, B = 18,44
Lees meerFoto boven: Vracht-passagiersschip m.s. “Slamat” (1948) van de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Koninklijke Rotterdamsche Lloyd, Rotterdam. Tonnage: 12395 brt, 11636 dwt, 18465 twvp. Hoofdafmetingen: Loa = 157,07 m, Lll =
Lees meerFoto boven: Het Motor Schip “Batoela” (1947) van de Koninklijke Paketvaart Maatschappij. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Bataviaschip, Staat der Nederlanden. Tonnage: 1331 brt, 707 nrt, 1805 dwt, 2844 twvp. Hoofdafmetingen: Loa = 68,60 m,
Lees meerFoto boven: Het vracht-passagiersschip de m.s. Banggaai (RDM-274) kort voor de tewaterlating bij de RDM. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Bataviaschip, Staat der Nederlanden. Tonnage: 1331 brt, 707 nrt, 1805 dwt, 2844 twvp. Hoofdafmetingen: L
Lees meerFoto boven: Het vracht-passagiersschip m.s. “Bakongan” (1948), gebouwd voor de Staat der Nederlanden. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Bataviaschip, Staat der Nederlanden. Tonnage: 1331 brt, 707 nrt, 1805 dwt, 2844 twvp. Hoofdafmetingen: L = 68,75
Lees meerFoto boven: Het kraanponton “Veli Jože” was betrokken bij grote, gecompliceerde opdrachten in Kroatië en elders in de wereld. Scheepswerf: RDM/ NW. Opdrachtgever: W. den Boer, Dordrecht. Tonnage: 1400 twvp. Hoofdafmetingen ponton: L =
Lees meerFoto boven: 28-2-1957. Onderzeebootjager Hr. Ms. “Rotterdam” (D818)(1957) bij de overdracht met veel belangstelling van de werknemers van de RDM. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Staat der Nederlanden, Ministerie van Marine. Tonnage: 2370
Lees meerFoto boven: 7-10-1950. Vrachtschip m.s. “Musi” (RDM-278) vertrekt voor een proeftocht vanaf de werf van de RDM. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Koninklijke Paketvaart Maatschappij, Amsterdam. Tonnage: 987 brt, 1380 dwt, 2100
Lees meerFoto boven: 20-6-1956. Onderzeeboot Hr. Ms. “Dolfijn” (RDM-279) na de tewaterlating uit de Onderzeebootloods. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Staat der Nederlanden, Ministerie van Marine. Tonnage: 1530 ton boven water en 1826 ton
Lees meerFoto boven: 20-3-1960. De Hr. Ms. “Zeehond” (RDM-280) wordt na de tewaterlating naar de ‘afbouwkade’ gesleept. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Staat der Nederlanden, Ministerie van Marine. Tonnage: 1530 ton boven water en
Lees meerFoto boven: 3-9-1951. Het vracht-passagiersschip m.s. “Rimon” (1951) van Zim Israël Navigation Co. Ltd., Haifa, Israel. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Zim Israël Navigation Co. Ltd., Haifa, Israel. Tonnage: 3998 dwt, 6150 twvp. Hoofdafmetingen: Loa
Lees meerFoto boven: Het vracht-passagiersschip m.s. “Karimun” (1953) van de Stoomvaart Maatschappij “Nederland”. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Stoomvaart Maatschappij “Nederland”, Amsterdam. Tonnage: 10783 grt, 6524 nrt, 12840 dwt, 18900 twvp. Hoofdafmetingen: Loa = 161,78 m,
Lees meerFoto boven: 24-11-1959. Nieuwe helling in aanbouw. Bron: Archief Piet Holswilder – Maassluis.
Lees meerFoto boven: 18-3-1964. Vier van de zes elevatorbakken (RDM-308 t/m RDM-313) op helling 8. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Goedhart’s Aannemingsbedrijf / Van Hattum en Blankevoort, Beverwijk. Tonnage: 600 m3. Hoofdafmetingen: Loa = 51,50
Lees meerFoto boven: 25-10-1960. m.s. “Gaasterdyk” wordt gesleept naar de Wilhelminakade. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Holland Amerika Lijn, Rotterdam, Central America Service. Tonnage: 7222 brt, 3794 nrt, 10363 dwt. Hoofdafmetingen: Loa = 162,73 m, Lpp
Lees meerFoto boven: 01-06-1960. De proefvaart van het vracht- en passagiersschip m.s. “Madison Lloyd”. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Koninklijke Rotterdamsche Lloyd, Rotterdam. Tonnage: 9733 brt, 5621 nrt, 11550 dwt. Hoofdafmetingen: Loa = 161,03 m,
Lees meerFoto boven: 10-10-1959. De Tewaterlating van het turbinetankschip “Chelwood Beacon” (1960) van Phs. van Ommeren. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: The Medomsley Steam Shipping Company Ltd, Londen. Tonnage: 21288 brt, 12414 nrt, 31670
Lees meerFoto boven: 13 juli 1959. Het passagiersschip “Stoom Schip Rotterdam” (1959) van de Holland-Amerika Lijn (HAL). Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Holland-Amerika Lijn / N.V. Mailschip “Rotterdam”, Rotterdam. Tonnage: 37783 brt, 7800 dwt,
Lees meerFoto boven: 8-2-1961. Shell tanker s.s. “Ondina” (1961) op helling 8, met de brug midscheeps; dit in tegenstelling tot haar zusterschip s.s. “Onoba” (RDM-299). Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij
Lees meerFoto boven: 19-5-1959. De A-klasse tanker s.s. “Arca” (1959) van de Petroleum Maatschappij “La Corona” (Shell Tankers) bij de proefvaart. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den
Lees meerFoto boven: De tanker s.s. “Kelletia” (1957) van de Petroleum Maatschappij “La Corona” (Shell Tankers), Den Haag. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12146 brt, 18180
Lees meerFoto boven: 15-11-1956. Het vracht-passagiersschip m.s. “Merwe Lloyd” (1957) van de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd even voor de tewaterlating. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd, Rotterdam. Tonnage: 9616 brt, 11550 dwt. Hoofdafmetingen: Loa =
Lees meerFoto boven: 19-9-1956. Het vracht-passagiersschip m.s. “Maas Lloyd” (1956) van de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd bij een proefvaart. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd, Rotterdam. Tonnage: 9706 brt, 11550 dwt. Hoofdafmetingen: Loa = 161,03
Lees meerFoto boven: 17-7-1956. Het turbinetankschip s.s. “E.J. McClanahan” (1956) van California Transport Corporation langs kraanbaan 4. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Caltex Oceanic Ltd, New York/ California Transport Corporation (Standard Oil). Tonnage: 12232
Lees meerFoto boven: 15-11-1955. Proefvaart Tanker s.s. “Kara” (1955) van N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona” (Shell Tankers), Den Haag. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12146 brt,
Lees meerFoto boven: s.s. “Moordrecht” (1955), de bouw werd doorgeschoven naar De Schelde. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Stoomvaart Maatschappij “Nederland” (Phs. van Ommeren), Rotterdam. Tonnage: 19210 dwt. Hoofdafmetingen: L = 175,32 m, B = 22,58
Lees meerFoto boven: 8-5-1952. Researchvaartuig “D.C. Endert Jr.” (1952) in de onderzeebootloods, vlak voor de tewaterlating. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Nederlands Scheepsbouwkundig Proefstation (NSP of in het Engels: NSMB, het latere
Lees meerFoto boven: 19-2-1955. Tewaterlating van Tanker s.s. “Kabylia” (1955) van N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona” te Den Haag. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12097 brt,
Lees meerFoto boven: 12-10-1954. Tanker s.s. “Kalydon” (1955) van Petroleum Maatschappij “La Corona” (Shell Tankers) te water. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12107 brt, 18224 dwt,
Lees meerFoto boven: 21-9-1954. De tanker s.s. “Westertoren” van de Nederlandse Tank- en Paketvaart Mij. te Amsterdam. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12117 brt, 18158 dwt,
Lees meerFoto boven: 6-1-1954. Proefvaart van Tanker s.s. “Esso Margarita” (1954) van Compania de Pétróleo Lago te Maracaibo. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Compania de Pétróleo Lago, Maracaibo. Tonnage: 7435 brt, 3648 nrt, 10905
Lees meerFoto boven: De tanker s.s. “Katelysia” (1954) van N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona” te Den Haag. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. Petroleum Maatschappij “La Corona”, Den Haag. Tonnage: 12143 brt, 18170 dwt,
Lees meerFoto boven: 24-01-1953. Tewaterlating “Van Linschoten” bij de RDM voor KPM Rotterdam. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Koninklijke Paketvaart Maatschappij, Rotterdam. Tonnage: 4758 brt, 2622 nrt, 4838 dwt, 8100 twvp. Hoofdafmetingen: Loa = 112,50 m,
Lees meerFoto boven: De tewaterlating van de drijvende dokdeur voor het Gouvernement van Pakistan in 1952. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: Gouvernement van Pakistan. Tonnage: 608 twvp. Hoofdafmetingen: L = 18,40 m, B = 6,70 m,
Lees meer