Foto boven: Een volgens het systeem RR vervaardigde 8 slags dieselmotor-krukas op de grote krukassen slijpbank. Omschrijving:De RDM was uitstekend uitgerust voor de vervaardiging van onder
Lees meerFoto boven: Een ca. 7.000 kg wegende roerkoning wordt te Schiphol ingeladen voor transport naar Galveston, Texas. Omschrijving:Een door de RDM in drie weken tijd voor
Lees meerFoto boven: Het s.s. “Moordrecht”, uitgerust met 7500 shp RDM Pametrada stoomturbines. Eigenaar: Mij Zeeschip “Moordrecht”, Rotterdam. (Phs. van Ommeren, Rotterdam). Gebouwd bij: Koninklijke Maatschappij “De
Lees meerFoto boven: s.s. “Kraussina”, later herdoopt in s.s. “Ameland”, uitgerust met RDM Pametrada stoomturbines. Laid down as Kraussina. Imo: 5014020. Callsign: PCOQ. Launched: 29.08.1955. In service:
Lees meerFoto boven: 20-10-1955. Een voor een Amerikaanse opdrachtgever vervaardigde zware schroefas, in het laatste stadium van bewerking. Omschrijving:Voor een Amerikaanse opdrachtgever werd een zware schroefas van
Lees meerFoto boven: Zware dieselmotor-krukassen, in bewerking in de machinehal. Omschrijving:De RDM was uitstekend uitgerust voor de vervaardiging van onder meer zeer zware dieselmotor-krukassen. Het smeden van
Lees meerFoto boven: Een scheepsturbine-installatie van 7500 apk, gebouwd onder Pametrada licentie, op de proefstand. Omschrijving:Nieuwbouwnummer RDM-285 (Shell tanker s.s. “Katelysia”, 1954) was het eerste door de
Lees meerFoto boven: De in aanbouw zijnde Babcock & Wilcox stoomketels. Omschrijving:Voor diverse schepen werden Babcock & Wilcox stoomketels gebouwd, o.m. vier stuks voor de onderzeebootjager
Lees meerFoto boven: Een 26 meter lange schroefas in december 1950 op een draaibank in de machinefabriek. Omschrijving:In de machinefabriek van de RDM legde men zich na
Lees meerFoto boven: Een met spoed vervaardigde schroefas van 2.700 kg werd in 1954 per vliegtuig naar Singapore gezonden. Omschrijving:Een in 5 dagen bij de RDM vervaardigde
Lees meer