Foto boven: 15-7-1950. Model van Dok 8, met daarin m.s. “Willem Ruys”. In 1950 was de manifestatie Ahoy bedoeld om het havenherstel aan de wereld
Lees meerFoto boven: 18-12-1958. De drijvende bok ‘Samson’ heeft een stalen bol in de takels, bestemd voor de Caltex-raffinaderij in Pernis. Diameter en gewicht van de
Lees meerFoto boven: 9-7-1951. Condensor in de ketelmakerij van de RDM. Bron: Stadsarchief Rotterdam.
Lees meerFoto boven: 5-12-1956. Grote draaibank met zesslags krukas.
Lees meerFoto boven: 20-3-1956. Krimpen van de krukas van m.s. “Norscot”.
Lees meerFoto boven: 10-8-1956. Grote draaibank met krukas.
Lees meerFoto boven: 30-11-1948. Een Krukas op de kade van de RDM.
Lees meerFoto boven: Een gesmede tandkrans voor een 18.000 pk stoomturbine-installatie in de grote carrouselbank. Omschrijving:Voor een 18.000 pk stoomturbine-installatie werd door de RDM een eerst gesmede
Lees meerFoto boven: Het vervaardigen van een pre-catalyse kolom van gesmeed chroom-molybdeen staal voor de Staatsmijnen. Wat is dat voor een “ding”? Dit is een vraag die door
Lees meerFoto boven: Het vervaardigen van krukassen rond 1960 in de machinefabriek van de RDM. De RDM voor de smeden groot respect verworven voor de wijze waarop
Lees meerFoto boven: 4-7-1959. Het takelen voor transport van drukvat R 101 van 110.000 kg voor een ontzwavelings reactor van Shell in Engeland in m.s. “Quentin”. Omschrijving:Voor Shell (Engeland)
Lees meerFoto boven: Een volgens het systeem RR vervaardigde 8 slags dieselmotor-krukas op de grote krukassen slijpbank. Omschrijving:De RDM was uitstekend uitgerust voor de vervaardiging van onder
Lees meerFoto boven: Een ca. 7.000 kg wegende roerkoning wordt te Schiphol ingeladen voor transport naar Galveston, Texas. Omschrijving:Een door de RDM in drie weken tijd voor
Lees meerFoto boven: Het s.s. “Moordrecht”, uitgerust met 7500 shp RDM Pametrada stoomturbines. Eigenaar: Mij Zeeschip “Moordrecht”, Rotterdam. (Phs. van Ommeren, Rotterdam). Gebouwd bij: Koninklijke Maatschappij “De
Lees meerFoto boven: s.s. “Kraussina”, later herdoopt in s.s. “Ameland”, uitgerust met RDM Pametrada stoomturbines. Laid down as Kraussina. Imo: 5014020. Callsign: PCOQ. Launched: 29.08.1955. In service:
Lees meerFoto boven: 20-10-1955. Een voor een Amerikaanse opdrachtgever vervaardigde zware schroefas, in het laatste stadium van bewerking. Omschrijving:Voor een Amerikaanse opdrachtgever werd een zware schroefas van
Lees meerFoto boven: Zware dieselmotor-krukassen, in bewerking in de machinehal. Omschrijving:De RDM was uitstekend uitgerust voor de vervaardiging van onder meer zeer zware dieselmotor-krukassen. Het smeden van
Lees meerFoto boven: Een scheepsturbine-installatie van 7500 apk, gebouwd onder Pametrada licentie, op de proefstand. Omschrijving:Nieuwbouwnummer RDM-285 (Shell tanker s.s. “Katelysia”, 1954) was het eerste door de
Lees meerFoto boven: De in aanbouw zijnde Babcock & Wilcox stoomketels. Omschrijving:Voor diverse schepen werden Babcock & Wilcox stoomketels gebouwd, o.m. vier stuks voor de onderzeebootjager
Lees meerFoto boven: Een 26 meter lange schroefas in december 1950 op een draaibank in de machinefabriek. Omschrijving:In de machinefabriek van de RDM legde men zich na
Lees meerFoto boven: Een met spoed vervaardigde schroefas van 2.700 kg werd in 1954 per vliegtuig naar Singapore gezonden. Omschrijving:Een in 5 dagen bij de RDM vervaardigde
Lees meerFoto boven: Een met spoed vervaardigde schroefas van 6.650 kg werd in juli 1950 per vliegtuig naar Mauritius gezonden. Omschrijving:In juli 1950 vervaardigde de RDM met
Lees meerFoto boven: 15-11-1960. Transport van recycle colonne (C 601), gemaakt voor Shell Pernis.
Lees meerFoto boven: 3-11-1960. Transport Propaan boltank met een gewicht van 125.000 Kg voor de Bataafse Petroleum Maatschappij (BPM, Shell Pernis).
Lees meerFoto boven: 21-3-1960. Een platenschaafmachine voor de RDM van 23.000 kilo wordt door transportonderneming König vervoerd. Bron: Stadsarchief Rotterdam. Meer info zoeken we op.
Lees meerFoto boven: 12-9-1959 Transport van Extraction Column C 1402 A.
Lees meerFoto boven: 28-09-1959. Transport van een reactor (R 504) bestemd voor de Esso raffinaderij.
Lees meerFoto boven: Transport van een reactor (R 503) bestemd voor de Esso raffinaderij.
Lees meerFoto boven: 12-9-1959. Transport van de reactor ‘R 502’ bestemd voor de Esso raffinaderij.
Lees meerFoto boven: 3-7-1959. Transport van een krukas vanuit de Machinefabriek. Voor welk scheepje deze is/ was bedoeld weten we (nog) niet.
Lees meerFoto boven: Een ontzwavelingsinstallatie wordt verscheept naar de Shellhaven Raffinaderij in Engeland. Omschrijving:Voor Shell (Engeland) werd een ontzwavelingsinstallatie gebouwd. Deze werd met een coaster naar de
Lees meerFoto boven: 16-12-1957. Transport boltank nr. 2 voor de BPM Shell Pernis.
Lees meerFoto boven: 4-10-1957. Bolvormige tank voor de opslag van vloeibaar propaangas voor Shell, gereed voor transport naar Pernis.
Lees meerFoto boven: 28-1-1957. Reactorvat DC. 101. gebouwd voor de Bataafsche Petroleum Maatschappij (BPM).
Lees meerFoto boven: 17-6-1955. Transport van een regenerator, gemaakt door de RDM voor raffinaderij B.P.M. te Pernis. Bron: Stadsarchief Rotterdam. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 11-6-1955. Transport van een gloeistuk voor een klokoven. Tja, waar gaat ie heen? Zoeken we op….
Lees meerFoto boven: 19-9-1955. Transport van het conische deel van de regenerator “Cardon”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: Eén van de acht poolplaten voor het 600 MeV synchrocyclotron van het CERN te Geneve wordt uitgesmeed tot een schijf van 5,20 m diameter. Omschrijving:Voor
Lees meerFoto boven: 2-4-1954. Transport reactor voor B.P.M. Pernis. Meer info zoeken we op.
Lees meerFoto boven: 1-3-1951. Transport Condensor No 1 voor Centrale Geertruidenberg.
Lees meerFoto boven: 18-6-1950. Transport van een koeler, gebouwd door de RDM. Meer info zoeken we op.
Lees meerFoto boven: 11-3-1950. Ketel in Ketelmakerij Propaantank voor B.P.M. Pernis. Meer info volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 20-4-1955. Hoofdtandwiel van passagiersschip s.s. “Nieuw Amsterdam” op de draaibank van de RDM. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: Een ‘extraction tower’, met een gewicht van 210 ton, voor de raffinaderij van de Koninklijke Shell te Pernis. Omschrijving:Voor de raffinaderij van de Koninklijke
Lees meerFoto boven: Een ‘extraction tower’, met een gewicht van 210 ton, voor de raffinaderij van de Koninklijke Shell te Pernis. Omschrijving:Voor de raffinaderij van de Koninklijke
Lees meerFoto boven: 15-4-1946. Eén van de 23 gedurende WO-II zwaar beschadigde manshoge en gescheurde kerkklokken in de bankwerkerij. Omschrijving:Een aantal van 23 tijdens de bezetting door
Lees meerFoto boven: 25-10-1955. Bolvormige tank voor de opslag van vloeibaar propaangas voor de BPM in Pernis. Omschrijving:Voor “De Bataafse Petroleum Maatschappij” in Pernis werden grote bolvormige
Lees meerFoto boven: 23-6-1955. Bolvormige tank voor de opslag van vloeibaar propaangas voor Shell, gereed voor transport naar Pernis. Omschrijving:Voor “Shell” werden grote cylindrische en bolvormige tanks
Lees meer