Foto boven: ± 1950. De Dokhaven van de RDM met Prins Hendrik Dokken 1 en 2. Tonnage:Hoofdafmetingen: L = 440 ‘. Historie:Op 13 juli 1903 kwam Dok
Lees meerFoto boven: De tewaterlating van een helft van het 12.000 tons dok voor eigen gebruik op 17 augustus 1922. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij, Rotterdam. Tonnage: 12000 dwt,
Lees meerFoto boven: 7-6-1933. De twee delen van het nieuwe 15000 tons dok, gereed voor de tewaterlating bij de NW. Scheepswerf: RDM/ NW. Opdrachtgever: N.V. De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij, Rotterdam. Tonnage: Schepen
Lees meerFoto boven: 1930-1935. s.s. “Margarete” ter reparatie van kopschade in dok 5. Tonnage: Hoofdafmetingen: Historie: Met de overname van de Scheepsbouw Maatschappij “Nieuwe Waterweg” kwam Dok 5 in
Lees meerFoto boven: 21-11-1963. s.s. “Nieuw Amsterdam” (RDM-200) en s.s. “Rotterdam” (RDM-300) in de “Prins Bernhard” dokken 10 (links) en 9 (rechts). Tonnage: 42.000 ton. Hoofdafmetingen: Historie: De pontons van
Lees meerFoto boven: 5-6-1948. De aankomst in Rotterdam van het in Engeland gekochte 32.000 tons “Floating Medway Dock”. Tonnage: 32.000 dwt. Hoofdafmetingen: Lengte over alles = 207,40
Lees meerFoto boven: 7-4-1960. Dok 10 van de RDM. Tonnage: 54.000 ton. Hoofdafmetingen: L = 255 m, B = 52 m, H = 22 m. Historie:In mei 1959 maakten
Lees meerFoto boven: 13-8-1970. Een prachtig zicht op de Dokhaven met overzicht op Dok 7 en Dok 3. Tonnage:Hoofdafmetingen: Rijbrug dok 7 officieel in gebruik.De nieuwe rijbrug
Lees meerFoto boven: Het 7.500 ton metende Dok 2 komt uit Engeland te Rotterdam aan op 3 september 1903. Tonnage: 7.500 dwt. Hoofdafmetingen: L = 300 ‘. Historie:Op 3 september
Lees meer