Foto boven: “Venus” uit Kopenhagen met bok “Bison” (RDM-027). Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 18-6-1926. Het schip “Sheaf Crest” (GB) met kopschade na een aanvaring met het Italiaanse schip “Fildelitas” ter reparatie. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: februari 1926. Het Russisch s.s. “Kamo” in dok 3. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 22-01-1926. s.s. “Export” (NL) in dok 3. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 20 jan./ 2 februari-1926. Het Duitse s.s. “Europa” in dok 2. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 12-5-1926. Het vrachtschip m.s “Erik Boye” bij de NW/ RDM. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 12-5-1926. Het vrachtschip s.s. “Arundo” (RDM-036) bij de NW in dok 4 met rechts m.s. “Eric Boye”. Spoedklus voor s.s. “Arundo” eigenaars Hudig
Lees meerFoto boven: 23/1 tot 7/2 1925. Het Noorse s.s. “Ingeren” in dok 2. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 1-5-1925. s.s. “Ruy Barbosa” in dok 1 bij de NW/ RDM. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: September 1925. “Newtonmoor”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: “Lekhaven” en “Broompark”. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 26-8-1927. “Achios Spyridon” voormast reparatie. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 24-31 januari 1925. “Député JOSSELIN de ROHAN” in dok. Citaat: uim.marine.free.fr 1925,Twee Franse stoomboten komen met elkaar in botsing.Londen, 18 januari. Vanuit Rotterdam
Lees meerFoto boven: Het motortankschip “Sliedrecht” (3) (RDM-092), in 1931 door de RDM verlengd met 9,22 meter. Dit schip werd in 1924 door de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij
Lees meerFoto boven: Het vracht-passagiersschip s.s. “Spaarndam” (RDM-112) (1922) van de Holland-Amerika Lijn te Rotterdam. Dit schip werd in 1922 door Scheepsbouw Maatschappij Nieuwe Waterweg voor
Lees meerFoto boven: December 1924. s.s. “Lorenzo”(GB) ex. Aschenburg(D) in dok 3. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: 16-5-1924. s.s. “Jacques Cartier”(FR)(Duinkerken 1918) in dok 3. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: Oktober 1924. s.s. “Mossa” langs de doksteiger. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: s.s. “Sarpedon” in dok 3 bij de RDM. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: 17/ 25-10-1924. s.s. “Stella-Capella” (D) in dok. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: 16/17 mei 1924. m.s. “Lochgoil” in dok 3. Meer informatie volgt t.z.t.
Lees meerFoto boven: 14/8 – 10/9-1924 s.s. “Clara Camus” in 1920 te Triest gebouwd in dok. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: Oktober 1924 in dok 3 s.s. “City of Florence”. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: Rotordeksel voor s.s. “Volturno” in de takels van bok “Bison”. Citaat: Op 14-10-1913 brand het schip uit. De geredde passagiers van het uitgebrande
Lees meerFoto boven: Het Noorse s.s. “Strinda” in dok 3. Eigenaar: A. S. J. Ludwig Mowinckels Rederi Bergen.
Lees meerFoto boven: 20-2-1923. Dok 3, Eerste dokking. s.s. “Sedgepool”.
Lees meerFoto boven: s.s. “Eidsvold” aan de kade. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: Dok 1 “Loos” Dok 2 “Dubhe van Vigoco” Dok 3 “Vitruvia”. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: 11-16 Juli 1923. Kabellegger s.s. “Faraday” in dok 3 met hulp van bok “Bison” (RDM-027). Meer informatie volgt t.z.t Foto: Archief Piet Holswilder
Lees meerFoto boven: April 1923. s.s. “Benvenue” (GB) met bok “Zwaan” (RDM-054) Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: 30-3-1923. s.s. “Arundale” gesleept door een “Dockyard”. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: s.s. “Eksjø Kristiania” op bezoek bij de RDM. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: November 1921. s.s. “Atto” met stevenschade. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: 24-6-1935. s.s. “Genua” met kopschade in Dok 5. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: s.s. “Alpherat” van Nievelt Goudriaan, na verbouwing bij de RDM. Meer informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: s.s. “City” in dok 1 het inzetten van ketels. Omschrijving: s.s. “City” uit 1892 voor de Bede St Ship Co Ltd. Verdere informatie
Lees meerFoto boven: 1920-1925. s.s. “Maiella” met kopschade. Verdere informatie volgt t.z.t
Lees meerFoto boven: Het emigrantenschip m.s. “Sibajak” van de N.V. Rotterdamsche Lloyd. Het schip werd in 1928 bij de werf “De Schelde” (Bouwnummer 181) in Vlissingen gebouwd. Kiellegging:
Lees meerFoto boven: De s.s. “Pommern”, het zusterschip van de s.s. “Pfalz” die later het Griekse vrachtschip s.s. “Nereus” werd. Het Griekse stoomschip “Nereus” meette 6763 ton
Lees meerFoto boven: Het stoomvrachtschip s.s. “Hague”, voor reparatie in dok 5 in 1925. Omschrijving:Het voorschip van het stoomvrachtschip s.s. “Hague” werd in 1925 in dok 5
Lees meerFoto boven: De latere tanker s.s. “Scala Shell”, vóór haar verbouwing hiertoe door de RDM in 1921. Omschrijving:De “Scala Shell” was een schip met een rijke
Lees meerFoto boven: Het walvisverwerkingsschip “Roald Amundsen”, ex “Cape Breton”, na verbouwing afgemeerd bij de RDM. Het Engelse vrachtschip s.s. “Cape Breton” (158′ x 37′ x 19’2″)
Lees meerFoto boven: Het Duitse viermastige barkschip “Magdalene Vinnen”, in april 1925 in Dok 3 met de “Dockyard X” op de voorgrond bij de RDM. Omschrijving:In april
Lees meerFoto boven: Het stoomvrachtschip s.s. “Poeldijk”, rond 1921 voor een onbekende reparatie op de werf van de RDM. Bouwjaar 1907, 4225 ton. Werf: Northumberland, New Castle, eigenaar:
Lees meerFoto boven: Het in Australië gestrande vrachtschip s.s. “City of Singapore”, voor haar berging in 1925. Omschrijving:Het grote karwei voor de reparatie-afdeling was in 1925 het
Lees meerFoto boven: Het Franse motortankschip m.s. “Rhea” van 7813 brt, met zware boegschade in de Dokhaven in mei 1931. Omschrijving:Op 11 mei 1931 kwam het in
Lees meerFoto boven: 19-10-1919. s.s. “Vimeira” na reparatie. Omschrijving:Een ontploffing in één van de pompkamers veroorzaakte een grote scheepsbrand aan boord van de Engelse tanker s.s. “Vimeira”
Lees meer