Foto boven: ± 1950. De Dokhaven van de RDM met Prins Hendrik Dokken 1 en 2. Tonnage:Hoofdafmetingen: L = 440 ‘. Historie:Op 13 juli 1903 kwam Dok
Lees meerFoto boven: De tewaterlating van een helft van het 12.000 tons dok voor eigen gebruik op 17 augustus 1922. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: N.V. De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij, Rotterdam. Tonnage: 12000 dwt,
Lees meerFoto boven: 21-4-1926. Het drijvend droogdok “Koningin Wilhelmina Dok” (RDM-137) bij de tewaterlating. Scheepswerf: RDM/ NW. Opdrachtgever: Curaçaosche Scheepvaart Maatschappij, Willemstad/ Anglo-Saxon Petroleum Company, Londen. Tonnage: 3000 dwt, 4760 twvp. Hoofdafmetingen: L =
Lees meerFoto boven: 7-6-1933. De twee delen van het nieuwe 15000 tons dok, gereed voor de tewaterlating bij de NW. Scheepswerf: RDM/ NW. Opdrachtgever: N.V. De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij, Rotterdam. Tonnage: Schepen
Lees meerFoto boven: 1930-1935. s.s. “Margarete” ter reparatie van kopschade in dok 5. Tonnage: Hoofdafmetingen: Historie: Met de overname van de Scheepsbouw Maatschappij “Nieuwe Waterweg” kwam Dok 5 in
Lees meerFoto boven: Het in Hamburg aangekochte drijvend droogdok “Vulcan II” op weg naar Rotterdam. Tonnage: 11.000 ton. Hoofdafmetingen: L = 160 m. Historie: De RDM heeft in 1929 van de
Lees meerFoto boven: 13-8-1970. Een prachtig zicht op de Dokhaven met overzicht op Dok 7 en Dok 3. Tonnage:Hoofdafmetingen: Rijbrug dok 7 officieel in gebruik.De nieuwe rijbrug
Lees meerFoto boven: Het 7.500 ton metende Dok 2 komt uit Engeland te Rotterdam aan op 3 september 1903. Tonnage: 7.500 dwt. Hoofdafmetingen: L = 300 ‘. Historie:Op 3 september
Lees meerFoto boven: Dok 5 (links) en Dok 6 (rechts) bij de Scheepsbouw Maatschappij “Nieuwe Waterweg”. Tonnage:Hoofdafmetingen: Historie:Met de overname van de NW kwam Dok 6 in
Lees meer