Foto boven: Twee stoomhijskranen, rijdende op rails, rond 1910 in bedrijf bij de RDM. Omschrijving:Voor stoomkranen werden kleine snel lopende machines toegepast, die door een of
Lees meerFoto boven: De nieuwe drijvende bok “Bison” (1910) wordt hier beproefd bij een schip in het dok. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam. Tonnage: 55 m3, 275 twvp. Hoofdafmetingen
Lees meerFoto boven: De drijvende bok “Zwaan” (1916) met haar naam op de zijkant van het ponton, uitsnede van Foto 4 hieronder. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V.,
Lees meerFoto boven: De drijvende bok “Roerdomp” (1920), uitsnede van Foto 1 hieronder. Scheepswerf: RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam. Tonnage: ca. 50 ton, 130 twvp. Hoofdafmetingen ponton: L = 15,40 m,
Lees meerFoto boven: 13-10-1965. Nieuw voorschipsdeel in de takels van bok “Moa” (1) (RDM-105) voor vrachtschip m.s. “Moerdyk” (RDM-315). Scheepswerf: NW / RDM. Opdrachtgever: De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij N.V., Rotterdam. Tonnage: ca.
Lees meerFoto boven: Tanker m.s. Telena (RDM-100) in aanbouw bij Scheepswerf Nieuwe Waterweg met de bok “Schiedam II”. Scheepswerf: Nieuwe Waterweg (NW), RDM. Schipper: H. van Aperloo.Hefvermogen: ±
Lees meerFoto boven: De drijvende bok “Schiedam I” bij een schip langszij. Scheepswerf: Nieuwe Waterweg (NW), RDM. Schipper: A. van DijkHefvermogen: ± 10 ton.Hoofdafmetingen ponton: –Voortstuwing: –Verdere gegevens:
Lees meerFoto boven: De zogenaamde “Gangmaker”, een benzine-locomotief van Orenstein & Koppel, rond 1924 bij de RDM. Omschrijving:De RDM had uiteindelijk ongeveer 4 km spoorrails op haar
Lees meer