“Petraia”, bulkcarrier, 1981, hydrauliek dekkranen.
Foto boven: De bulkcarrier “Petraia” had problemen met de hydrauliek van haar dekkranen.
Afdeling Reparatie actief in het buitenland.
De activiteiten van onze afdeling Reparatie beperken zich niet alleen tot Heyplaat, maar strekken zich vaak tot ver over onze landsgrenzen uit.
Zo reisde op 3 januari 1981 de heer Van ’t Hof naar de haven van Ras El Khatib in Yemen. Het door ons geïnstalleerde en nog maar nauwelijks in gebruik zijnde derde ponton voor de pierverlenging in Hodeidah was tijdens het achteruitvaren van een schip geraakt, waardoor een behoorlijke schade was ontstaan. De heer Van ’t Hof nam ter plaatse de schade op, waarna hij – na intensief contact met de thuisbasis – bij de havenautoriteiten een offerte indiende voor de reparatie hiervan. Uiteindelijk resulteerde deze offerte in een opdracht voor de RDM.
De heer Suurland reisde op 5 januari 1981 een heel andere richting uit: de Bahama eilanden. Als gevolg van onze overeenkomst met IHI kregen wij de opdracht om aldaar reparaties te verrichten aan de ladingspompturbines van de “Burmah Endeavour”. Ook dit omvangrijke karwei werd tot volle tevredenheid van de opdrachtgever uitgevoerd.
Ook de heer Binnendijk haalde zijn paspoort weer eens voor de dag en reisde naar Duinkerken voor werkzaamheden aan het hydraulisch gedeelte van nieuw geplaatste dekkranen aan boord van de “Petraia”.
Weliswaar niet in het buitenland, maar toch buiten het werfterrein, namelijk bij Boele in Bolnes, werd een andere RDM specialiteit uitgevoerd: het fraisen van het achterstevenvlak van de “Forthbank”.
Omschrijving:
De bulkcarrier “Petraia” had problemen met de hydrauliek van haar nieuw geplaatste dekkranen. Deze werden door de RDM in Duinkerken aan boord opgelost.
Citaten:
Artikelen:
– Afdeling Reparatie actief in het buitenland, Nieuws van de RDM, jan/ feb/ mar 1981.