Bouwnummer RDM-064, s.s. “Kediri” (2), 1919, vrachtschip.
Foto boven: Het vrachtschip s.s. “Kediri” (1919) van de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd.
Scheepswerf: RDM.
Opdrachtgever: N.V. Maatschappij “Delfshaven”, met als scheepsnaam s.s. “Delfshaven” (1).
Tijdens de bouw werd s.s. “Delfshaven” verkocht aan de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd N.V. in Rotterdam als s.s. “Kediri”.
Tonnage: 3594 brt, 2139 nrt, 6538 dwt, 8757 twvp.
Hoofdafmetingen: Loa = 114,30 m, Lll = 110,16 m, B= 15,20 m, H = 7,50 m, d = 6,58 m.
Voortstuwing: RDM triple-expansie stoommachine, 3 cilinders, 635 – 1040 & 1725 – 1145, 1450 ipk, 1305 apk, snelheid 9,5 kn.
Verdere gegevens:
Historie:
In december 1923 werd s.s. “Kediri” naar Engeland verkocht aan Essex Line Ltd. (Mildrum & Swinson) in Londen en herdooopt in s.s. “Essex Druid”.
In oktober 1938 werd s.s. “Essex Druid” naar Joegoslavie verkocht aan Oceaniska Plovidba del Split in Split en herdoopt in s.s. “Drava”.
In 1941 kwam als s.s. “Drava” in beheer van R. Ropner & Co Ltd in Londen.
In april 1946 werd s.s. “Drava” verkocht aan Jugoslavenska Linynska Plovidba in Split en herdoopt in s.s. “Podgora”.
In 1957 werd s.s. “Podgora” verkocht aan Kvarnerska Plovidba in Rijeka en niet herdoopt.
Op 15 februari 1961 kwam s.s. “Podgora” in Korcula aan om te worden gesloopt en in september 1961 werd ze in Split gesloopt.
Bronnen:
– Kombuispraat